مسئول شمارش آرا در بخش کلارک در ایالت نوادا که شهر لاس‌وگاس را در برمی‌گیرد، گفت: امیدوار است تا شنبه یا یکشنبه بخش اعظم آرای باقیمانده شمرده شوند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، جو گلوریا گفت: این بخش هنوز باید ۶۳۲۶۲ رای را پردازش کند. با توجه اینکه آرای بایدن در این بخش حدود ۸ درصد بیشتر از ترامپ است، انتظار می‌رود آرای باقیمانده به نفع بایدن باشند.

گلوریا در پاسخ به اتهامات بی‌اساس ترامپ درباره تقلب در نوادا گفت:‌«هیچ رای نادرستی بر اساس اطلاعات ما در حال پردازش نیست.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس تا به حال نتیجه ایالت نوادا را پیش‌بینی نکرده است، اما جان رالستون، سردبیر بسیار مورد احترام روزنامه «نوادا ایندیپندنت» در توئیتی بعید دانسته که راهی برای پیروزی ترامپ در این ایالت وجود داشته باشد.

رالستون در توئیتش نوشت: «ما در این وضعیت قرا داریم: در بخش واشو (که اکثریت آرا در آن تاکنون برای بایدن است) چند هزار رای که اعتبارشان باید بررسی شود، وجود دارد. چند هزار رای هم در بخش‌های روستایی باقی مانده‌است. بایدن ممکن است در أنجا ۲۰۰۰ رای یا کمتر از دست بدهد. آنچه باقی می‌مانده ده‌ها هزار رای پستی و رای هنوز تایید نشده مربوط به بخش کلارک است (که اکثریت آرا تاکنون در آن برای بایدن است).و بعید است دموکرات‌ها در این بخش ببازند.

«بایدن اکنون با ۱۱۴۰۰ رای در نوادا جلو است. دموکرات‌ها رای‌های پستی تا به حال دریافت‌شده یعنی حدود ۶۳۰۰۰ که دموکرات‌ها باید به طور قاطع آنها را ببرند. ۶۰ هزار رای هنوز تایید نشده هم وجود دارد که به طور مساوی بین دو طرف تقسیم شده‌اند. من راهی برای پیروزی ترامپ نمی‌بینم.»

نوادا یکی از ایالت‌های کلیدی است که پیروزی هر یک از نامزدها در آن در نتیجه نهایی انتخابات تاثیر می‌گذارد.