مدیر کلفرودگاه‌های خراسان‌ رضوی گفت: فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به چهار دستگاه ایربریج یا همان تونل انتقال مسافر به هواپیما بدون استفاده از خودرو مجهز شده‌ است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمود امانی‌بنی، افزود: شرکت فرودگاه‌های کشور برای خرید هر کدام از این دستگاه‌ها ۷۰۰ هزار دلار هزینه کرده‌ است. عملیات نصب این دستگاه‌ها آغاز شده است و با پایان عملیات نصب، انتقال مسافران پروازهای داخلی با خودرو به هواپیما به حداقل می‌رسد. با نصب این چهار دستگاه، تعداد ایربریج‌های فرودگاه مشهد به پنج دستگاه می‌رسد که این تعداد برای ظرفیت پروازی این فرودگاه کافی است.

امانی از برگزاری مانور عملیات زمستانی در فرودگاه مشهد خبر داد و افزود: عملیات زمستانی فرودگاه مشهد با استقرار تجهیزات برف‌روبی و وارسی آنها انجام شد.

قبل از شیوع کرونا روزانه ۴۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد جابه‌جا می‌شدند و این فرودگاه ۵۴۰ هکتاری پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور بود که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شد.