نهمین آیین پویش «ره سلامت» امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار کرمانشاه و نمایندگان مجلس در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از فارس، در این آیین، ۶۶ پروژه بهداشتی، درمانی استان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال افتتاح و راه اندازی شد. سعید نمکی، وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم گفت: ایران سربلند با هیچ بلا و آفتی از پا نخواهد نشست. هر آنچه تخریب شد می‌سازد و فراوان‌تر از آنچه باید، توسعه را ادامه می‌دهد، اگر چه در روزهای سخت و بسیاربسیار تلخ تحریم‌های ظالمانه باشد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این مراسم، گفت: امروز ۶۶ پروژه در استان کرمانشاه افتتاح شد و تا پایان سال‌جاری نیز ۵۴ پروژه دیگر هم در حوزه سلامت این استان مورد بهره‌برداری قرار  خواهد گرفت.

محمودرضا مرادی با تاکید بر اینکه بیماری کرونا نباید مانع توسعه شود، گفت: تحریم‌ها، شیوع ویروس کرونا نوسانات قیمت مصالح ساختمانی و... مقداری کار پیشرفت پروژه‌ها را سخت و کند کرده، اما سعی شده این مشکلات مانعی برای ادامه روند توسعه در استان نشود، البته با توجه به شرایط فعلا کلنگ‌زنی در استان انجام نمی‌شود.

افتتاح مرکز فوق تخصصی در بیمارستان امام رضا (ع)، احداث شبکه غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر، ۳۹ واحد پزشکان، ۹ مورد احداث و نصب دستگاه اکسیژن ساز، زمین چمن مصنوعی، ۶ مورد خانه بهداشت، ۶۶ مورد پایگاه بهداشتی درمانی در شهرستان سرپل‌ذهاب با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان، افتتاح مرکز رادیولوژی حدود یک‌هزار متر، با هزینه ۸۵ میلیارد تومان، افتتاح ۱۲ تخت  آی‌سی‌یو در مکان مسجد بیمارستان امام رضا (ع)، چهار واحد خانه متخصصین، احداث پایگاه فوریت‌های پزشکی در شهرستان تازه آباد مقام سازی بیمارستان تخریب شده شهرستان اسلام‌آباد غرب را از جمله پروژه‌های سلامت افتتاح شده استان کرمانشاه در سومین سالگرد زلزله ۷.۲ ریشتری است که مرادی به آنها اشاره کرد.