بازار سهام امروز سه شنبه ۲۰ آبانماه در ساعت اولیه معاملات در مسیر صعود قرار گرفت و شاخص کل بیش از ۴ هزار واحد افزایش یافت اما در میانه راه تغییر مسیر داد و سیر نزولی به خود گرفت و در پایان کار معاملات با کاهش ۳ هزار و ۲۴۸ واحد بر پله یک میلیون و ۲۱۱ هزار واحد ایستاد.

به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۲:۳۰ شاخص کل با ۳ هزار و ۲۴۸ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۲۱۱ هزار واحد را بر روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۱۲۰۳ واحد کاهش به رقم ۳۶۴ هزار و ۸۷۷ واحد رسید. معامله‌گران امروز ۸۶۵ هزار و ۷۴۴ معامله به ارزش ۶۰ میلیارد و ۴۶۷ میلیون ریال انجام داده‌اند.

ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو و معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. همچنین گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، پتروشیمی جم، پالایش نفت تهران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی این بازار داشتند.

فرابورس نیز با ۳۱ واحد افزایش رقم ۱۵ هزار و ۵۱۵ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار امروز ۴۳۵ هزار و ۸۳۵ معامله انجام داده‌اند که ۴۲ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال ارزش داشت.

پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، سنگ آهن گهر زمین و صنعتی مینو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند. همچنین سرمایه گذاری صبا تامین، پتروشیمی تندگویان و سهامی ذوب آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی این بازار داشتند.

برچسب‌ها