همشهری آنلاین: دوشنبه شب 17 شهریور در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن خادمان وفعالان این کتاب آسمانی در بخشهای مختلف معرفی شدند.

به گزارش همشهری آنلاین دراین مراسم که با حضور رئیس جمهور، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد پس از قرائت گزارش هیات داوران خادمان و فعالان بخشهای مختلف معرفی شدند.

دربخش پژوهش و تحقیق آیت الله مشکینی برای نیم قرن فعالیت پژوهشی و تفسیر قرآن و گسترش معارف این کتاب آسمانی و ترجمه آن به زبان فارسی به عنوان خادم قرآن معرفی شدند که فرزندشان لوح تقدیررا دریافت کرد.

درهمین بخش محمد واعظزاده خراسانی برای کتاب المعجم فی سر لغت قرآن و بلاغه نیز به عنوان خادم قرآن معرفی شد.

دکتر محمد باقر سعیدی روشن ، دکتر مجید معارف و حجت الاسلام الهی زاده به عنوان فعالان ممتاز این بخش معرفی شدند. دراین بخش از فعالان قرْآنی دوکشور سوریه و سودان نیز تقدیر به عمل آمد.

در بخش آموزش از هادی محدث برای 35 سال تلاش، حجت الاسلام محمد حسن راستگو برای برنامه های جذاب و ابتکاری دراین زمینه، مهندس مسعود وکیل  برای ترجمه و تدوین مجموعه آموزش ترجمه قرآنی، بهروز یاری گل برای 25 سال تلاش مستمر و محمد مهدی محمودیان برای توسعه آموزش مکاتبه ای درمیان نیم میلیون ایرانی و مائده ادیب زاده برای 30 سال کارآموزشی تقدیر به عمل آمد.

در بخش تبلیغ از محسن میرباقری، محمد حسین سعیدیان، عباس امام جمعه، حسین اسکندری و احمد ابوالقاسمی به عنوان خادمان وفعالان قرآنی این بخش تقدیر شد.

در بخش هنری نیز از سید رضا بنی رضی  خوشنویس نامی برای خوشنویسی قرآن به خط نسخ ، نسخ ایرانی و نستعلیق و ثلث و نیز کتابت دو نسخه کامل قران تقدیر شد . دراین بخش همچنین از حسین مصدق کاشیکار متون قرآنی در بارگاه امام علی ( ع) و حضرت امام حسین (ع) و مساجد اصفهان تجلیل به عمل آمد.

دراین بخش از فرج الله سلحشور، کارگردان سریال‌های مردان آنجلس و حضرت یوسف و رجبعلی رستمی آهویی منبت کار نیز تقدیر به عمل آمد.

دراین بخش از نادر و بهروز یغماییان کارگردان پویانمایی خورشید مصر و حضرت ابراهیم نیز تقدیر به عمل آمد. سه هنرمند از عراق و، ترکیه نیز دراین مراسم برای کارهای هنری قرآنی مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش چاپ ونشر هم مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران، مرکز درسهایی از قرآن ، انتشارات پیام عدالت و انتشارات یاسین و انتشارات بنی هاشم (برای نرم افزار قرآنی) مورد تقدیر قرار گرفتند.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که پس از اهدای جوایز رئیس جمهور در سخنرانی کوتاهی از تلاشهای دست اندرکاران نمایشگاه قرآن در دوره های گذشته و کنونی تقدیر به عمل آورد.