شهردار تهران با اشاره به افتتاح ۳۰ پروژه جدید محلی در منطقه ۱۰ تهران گفت: بوستان‌های جدید به ویژه در مناطق ۹ و ۱۰ راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، ۳۰ پروژه محیط زیستی، عمرانی، ترافیکی، فرهنگی و ورزشی منطقه ۱۰ تهران شامل تملک، احداث و بهره‌برداری بوستانهای عارف قزوینی، دوچرخه، مهر و همچنین درمانگاه تخصصی منطقه، احداث گذر گردشی و عمومی خیابان شهید دعوتی، احداث و راه‌اندازی مرکز معاینه فنی خودرو، تجهیز و راه‌اندازی ساختمان دوستدار دوچرخه، پیاده‌روسازی و مسیر رینگ دوچرخه، ایجاد و احداث فضای بازی کودکان، احداث، توسعه و ایمن‌سازی محور شهید رنجبر، ارتقای کیفیت عرصه عمومی و منظر شهری گذر پشت بزرگراه شهید نواب صفوی و ایجاد مکانیزم برف‌روبی است که با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

پیاده‌راه شهید دعوتی که پروژه بهسازی محیطی و مناسب‌سازی آن به پایان رسیده است در بافت تاریخی تهران از میدان بریانک تا انتهای خیابان شهید دعوتی در مقابل موزه هفت‌چنار قرار دارد و ساخت آن بر اساس پیوست‌های اجتماعی صورت گرفته و این محل مکانی برای گذراندن اوقات فراغت و فعالیت‌های تفریحی وعمومی شهروندان منطقه ۱۰ است.

پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه افتتاح پروژه‌های جدید در منطقه ۱۰ پایتخت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز تعداد زیادی پروژه محلی در منطقه ۱۰ به بهره‌برداری می‌رسد که از مهم‌ترین آنها پروژه خیابان دعوتی و درمانگاه محلی آن است.

وی افزود: خیابان دعوتی در محله بریانک نزدیک هفت‌چنار قرار دارد جایی که شناسنامه تهران محسوب می‌شود چرا که در قدیم چنارها در پایتخت نشان‌دهنده قدمت یک محل محسوب می‌شده و در حال حاضر نیز این چنین است.

شهردار تهران ادامه داد: پروژه‌های محله‌محور عمدتا با نظرات مردم، شورایاری‌ها، شهرداری‌های مناطق و نواحی اجرا می‌شود و اولویت‌ها در این زمینه جهت تخصیص بودجه در نظر گرفته می‌شود.

حناچی گفت: منطقه ۹ و ۱۰ تراکم بالا، خانوار زیاد و واحد مسکونی در هم تنیده نسبت به هکتار و مساحت دارد و به همین جهت خدمات محلی مانند فضای سبز برای آنها کم است که ما برنامه‌هایی در این زمینه داریم.

شهردار تهران از افتتاح تعدادی پارک جدید در پایتخت خبر داد و گفت: این مسأله مدنظر قرار گرفته و استاندارد فضای سبز در پایتخت ۱۶ متر به ازای هر ساکن تهران است که بسیاری از محلات این سرانه استاندارد وجود ندارد و باید اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

حناچی ادامه داد: افتتاح پروژه‌های محلی تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بر رفاه شهروندان و اقتصاد آنها دارد چرا که بسیاری از ملک‌ها با بهبود وضعیت محلات ارزش واقعی آنها لحاظ می‌شود.