افزون بر ۱۲ تن کالای قاچاق از ابتدای آبان‌ماه تاکنون در سطح شهر تایباد و حین خروج از کشور در گمرک مرزی دوغارون در شرق خراسان رضوی کشف و ضبط شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد افزود: این میزان کالای قاچاق شامل انواع مواد شوینده، روغن خوراکی، مغز گردو، زیره سیاه، برنج و آرد است که کارشناسان، ارزش ریالی این میزان کالای کشف شده را بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. در این ارتباط چند متهم ایرانی و افغانستانی دستگیر و با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شده‌اند. 

محمد کریمی از کشف ۲۵ تن سویا در یکی از انبارهای سطح شهر تایباد خبر داد و اظهار داشت: ارزش ریالی این میزان سویای کشف شده نیز از سوی کارشناسان در حال بررسی است. طی آبان‌ماه سال جاری ۲ تن روغن نباتی قاچاق حین خروج از کشور در معبر زمینی دوغارون به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال از تعدادی متخلف ایرانی و افغانستانی کشف شد. از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۷ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در سطح این شهرستان مهر و موم شده و ۱۰۰ واحد صنفی هم تذکر کتبی دریافت کرده‌اند. در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد واحدهای صنفی این شهرستان، دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت می‌کنند و با مصوب شدن تعطیلی مشاغل به جز مشاغل گروه شغلی یک، ۸۰ درصد این صنوف، تعطیلی ساعت ۱۸ به بعد را رعایت می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد به اجرای ۳۰ گشت مشترک نظارتی از ابتدای سال تاکنون در سطح این شهرستان اشاره کرد و گفت: طی یک ماهه گذشته ۵۰ تن انواع روغن نباتی و مایع با هدف برقراری تعادل در قیمت این کالا و تامین اقلام مورد نیاز مردم در سطح بازار این شهرستان توزیع شده است.

شهرستان تایباد سه هزار و ۱۰۰ واحد صنفی فعال دارد که دو هزار و ۶۰۰ واحد صنفی دارای پروانه فعالیت هستند. شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.