«فاصله گرفتن دانش‌آموزان از محیط مدرسه می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیر داشته باشد و به همین دلیل امتحان نوبت اول دانش‌آموزان استان کرمان ۱۰۰ درصد حضوری برگزار می‌شود.» این چکیده سخنان مدیر کل آموزش و پرورش کرمان در روزهایی که کرونا هر روز حدود ۵۰۰ ایرانی را به کام مرگ می‌کشاند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش با مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان با بیان اینکه شیوع کرونا وضعیت نهاد تربیتی و آموزشی را نه فقط در بحث آموزش و تربیت دانش‌آموزان که در همه موارد به مخاطره انداخته است، افزود: باید از هر فرصتی برای آموزش دانش‌آموزان در آموزش دروس و مسائل تربیتی و پرورشی بهره گرفت.

احمد اسکندری نسب با بیان اینکه امروز ناگزیریم آموزش‌ها را در بستر فضای مجازی به دانش‌آموزان ارائه دهیم، اظهار کرد: امروز رسالت بزرگی بر دوش داریم و باید از تمام ظرفیت‌های درون و برون استانی به ویژه در خصوص آموزش‌های مجازی استفاده کنیم. وجود اطلس آموزشی ضرورتی است که به رصد و پایش وضعیت دانش آموزان کمک می‌کند و اصلی انکارناپذیر است که اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ابلاغی و تاکید بر انجام آن لازم است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: از آموزش هیچ دانش‌آموزی نباید غافل شویم اما خانواده‌هایی هستند که همکاری نمی‌کنند که باید مدیران مدارس و رئیس آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه موضوع را پیگیری کنند. افراد فاقد ابلاغ باید مشخص شوند و بر کار تک‌تک دانش‌آموزان و معلمان باید نظارت جدی داشته باشیم زیرا معلم رکن اصلی آموزش است و استمرار جریان یاددهی و یادگیری از ضرورت‌های این دوران حساس است.

اسکندری گفت: زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق روستایی باید بررسی شود و طرح نماد جزو برنامه‌هایی است که همه باید زیر پوشش قرار بگیرند. همه باید توجیه شوند که نحوه آموزش فرق کرده و مدارس تعطیل نیست. مطالبه اولیا و معلمان در مناطق روستایی و دورافتاده بر آموزش حضوری دانش‌آموزان است که درصدد هستیم مجوز تشکیل حضوری کلاس‌ها را بگیریم.