علی کهن‌نسب: پس از 11سال هنرنمایی و نمایش استعداد، «کوبی برایانت»، به عنوان ارزشمندترین بازیکن سال لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا (NBA) دست یافت.

این بازیکن، که دوازدهمین سال حضور خود در رقابت‌های NBA را می‌گذراند، با کسب 1105امتیاز از آرای 126ورزشی‌نویس و مفسر تلویزیونی بسکتبال در آمریکا و کانادا، به این افتخار نایل شد.

   کوبی برایانت، در آرای 82 نفر از کارشناس‌ها به عنوان نفر اول انتخاب شده بود.
در این رأی‌گیری، «کریس پال»، «کوین گارنت»، «لبرون جیمز» و «دوایت هاوارد» رتبه‌های بعدی را کسب کردند.

   او جوان‌ترین بازیکن در تاریخ لیگ NBA است که جمع امتیازهایش به 20هزار رسیده است و شانزدهمین بازیکن است که از مرز 21 هزار امتیاز و 4000 پاس منجر به گل عبور کرده است.

   جایزه ارزشمندترین بازیکن سال (MVP) به احترام «موریس پودولوف»، اولین رئیس سازمان لیگ NBA ، که از سال 1946 تا 1963 فعالیت کرد، نام‌گذاری شده و از سال 1956 به بازیکنان برجسته اهدا شده است.

    نه یک جایزه فردی

   کوبی برایانت، در مراسم دریافت جایزه بارها تأکید کرد که بدون کمک دیگر اعضای تیم لیکرز نمی‌توانست به این جایزه دست یابد.

   او پیش از آغاز فصل، به دلیل ناکامی مسئولان تیم در جذب بازیکنی سرشناس، به‌طور علنی درخواست کرده بود به تیم دیگری برود؛ به همین دلیل شاید غیرقابل پیش‌بینی نبود که در مسابقه اول لیکرز، تماشاچیان خودی او را هو کنند؛ اما  او در همان مسابقه،  برخلاف انتظار، چنان بازی‌ای ارائه کرد که در پایان، تماشاچیان همان مسابقه یک صدا او را تشویق می‌کردند.

   «فیل جکسون»، مربی بلند آوازه لیکرز، که تحت هدایت او «مایکل جوردن» پنج بار به دریافت این افتخار نائل شد و پس از حضور در لیکرز نیز شاهد آن بود که «شکیل اونیل» در سال 2000 این جایزه را دریافت کند، گفت: «کسی را نمی‌شناسم که بیش از کوبی استحقاق دریافت این جایزه را داشته باشد و  به اندازه او برای رسیدن به چیزهایی که او به آنها دست یافته، تا این اندازه تلاش کرده باشد.»

   کوبی که اکنون 29سال دارد، دو بار عنوان بهترین امتیاز‌آور NBA   را به دست آورد و در سال‌های اخیر از بهترین بازیکن‌های لیگ بوده است، اما همواره از سوی منتقدان متهم می‌شد که منش بازی تیمی ندارد، اما او در فصل گذشته نظرکارشناس‌ها را تغییر داد.او پس از «کریم عبدالجبار»، «مجیک جانسون» و شکیل اونیل، چهارمین بازیکن تاریخ تیم لیکرز است که به این افتخار دست یافت.

   کوبی برایانت، سه بار پیاپی نیز در کنار شکیل اونیل (2000 تا 2002) به مقام قهرمانی NBA دست یافته است. برایانت در فصل جدید نیز امیدوار است تا در کنار لامار اوفوم ، پائو گلسول و رانی توریاف بار دیگر ارزش های خود را در بسکتبال  NBA نشان دهد.

برچسب‌ها