یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان قزوین موفق به ساختن دستگاه ضدعفونی‌کننده الکترواپتیکی محیط از ویروس‌های مرگبار کرونا، سارس و آنفلوانزا شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: پس از همه‌گیری ویروس کرونا، تقاضا برای انواع دستگاه‌های ضد عفونی کننده سطوح و محیط به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت.

مصطفی مافی افزود: با توجه به این موضوع، یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری قزوین با داشتن متخصصان جوان و متعهد در رشته‌های علوم آزمایشگاهی فیزیک، الکترونیک، مکانیک و… در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات پیشرفته صنعتی و آزمایشگاهی توانست یک دستگاه ضدعفونی الکترواپتیکی منحصر به فرد با نام تجاری “ViruNot” تولید کند.

وی اظهارکرد: این محصول با بهره گیری از تابش پر انرژی در محدوده طیف الکترومغناطیس با فرکانس و توان مصرفی مناسب قادر است تا ویروس‌های مرگبار شامل کرونا، آنفلوانزا، سارس، راینو و کلیه میکروب‌ها و باکتری‌ها را از طریق شکستن نیروهای مولکولی از بین ببرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین اضافه کرد: از دیگر مزایای این محصول می‌توان به ضدعفونی کردن اشیا و لوازم جانبی به ویژه وسایلی اشاره کرد روزانه استفاده می‌شود و امکان شست و شو و پاکسازی کامل آنها وجود ندارد،

مافی گفت: از این محصول که در مدت زمان بسیار کوتاه، عمل ضدعفونی را به انجام می‌رساند، می‌توان در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها برای ضدعفونی لوازم پزشکی، دندانپزشکی و ابزار و لوازم بخیه استفاده کرد.

وی بیان کرد: همچنین از این محصول می‌توان در داروخانه‌ها، محیط‌های اداری، بانک‌ها، فروشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و حتی برای مصارف شخصی شامل پاکسازی موبایل، تبلت، عینک، ساعت مچی، جواهرات، کلید، عطر، اسباب بازی، لوازم کودک، دسته چک، پول و… استفاده کرد.