همشهری آنلاین - سپیده بهکام: حجم معاملات بورس تهران در روز سه‌شنبه ۱۱ تیرماه به ۱۲۲.۸۶ میلیون سهم به ارزش ۳۵۰.۵ میلیارد ریال رسید.

در این روز تقاضا برای سهام شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید به شدت زیاد بود به طوری که این شرکت با ۶۰۸ تقاضا خرید برای ۲۷.۲۵ میلیون سهم به ارزش ۱۳۹.۵ میلیارد ریال به صدر جدول تقاضا انتقال یافت.

همچنین قیمت هر سهم این شرکت در معاملات این روز بیش از سایر شرکت‌ها رشد کرد و سقف سه درصدی را پر کرد.

بعد از این شرکت چادرملو با بیشترین حجم تقاضا طی دادوستدهای بورس در ۱۱ تیرماه روبرو بود به طوری که ۸۵۴ نفر برای خرید بیش از ۸ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۱۱۴ میلارد ریال اقدام کردند.

سرمایه‌گذاری غدیر و ملی صنایع مس هم پس از این دو شرکت امروز توانستند بیشترین حجم تقاضا را به خود اختصاص دهند.

از سوی دیگر مپنا با ۱۶۵ تقاضای فروش برای ۱.۷۵ میلیون سهم به ارزش ۲.۱۲ میلیارد ریال امروز در ردیف اول جدول عرضه قرار گرفت.

شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) به دنبال معاملات امروز بورس تهران ۲۵۳.۷۷ واحد افزایش یافت و به ۴۳ هزار و ۶۲۵ واحد رسید.

همچنین شاخص قیمت(شاخص کل قیمت سهام) امروز با ۵۳.۵ واحد رشد به رقم ۱۱ هزار و ۸۱۰ واحد نزدیک شد و شاخص صنعت با ۳۹ واحد افزایش خود را به رقم ۹ هزار و ۴۰۲ واحد رساند.

در پایان مبادلات امروز بورس تهران شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) ۵۵ واحد مثبت خورد و روی ۱۰ هزار و ۵۱۳ واحد ایستاد و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) هم با ۲۱.۷ واحد افزایش در ۱۱ هزار و ۹۹۹ واحد ثابت شد.