همشهری آنلاین: فصل‌نامه توسعه مهندسی بازار شماره ویژه تابستان خود را منتشر کرد.

در این شماره توسعه مهندسی بازار مطالب مختلفی کار شده است که از میان آن‌ها می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

دوران تازه علم بازاریابی در ایران، بازاریابی نانوتکنولوژی، 50 ایده بازاریابی برای خرده‌فروشی‌ها، گفت و گو با دکتر مسعود حیدری پدر اصول و فنون مذاکره ایران، 11 نکته برای انتخاب یک نام تجاری، استراتژی فورد برای بازگرداندن برند تاروس

سرمقاله
در سرمقاله این شماره توسعه مهندسی بازار، پرویز درگی مدیر مسئول مجله به "دوران تازه علم‌بازاریابی در ایران" پرداخته و نوشته است: بیش از نیم قرن است که در دانشگاه‌های ایران و در رشته‌هایی چون مدیریت بازرگانی دروس حوزه بازاریابی تدریس می‌شوند. اما در دنیای واقع کمتر از ده سال است که این علم در بازار مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه به برخی از نشانه‌های مورد اقبال قرار گرفتن بازاریابی در سال 87 پرداخته است. نویسنده این نشانه‌ها این گونه معرفی کرده است: شکل‌گیری انجمن علمی بازاریابی ایران، دومین هیات مدیره انجمن تحقیقاتی بازاریابی ایران، تشکیل اولین دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازاریابی، استقبال کم‌نظیر از سایت تخصصی TMBA

نویسنده در پایان هم نوشته است: امید آنکه با فزایش تعداد دانش‌آموختگان رشته بازاریابی و شکل‌گیری انجمن‌های صاحب صلاحیت پژوهشی و صنفی در حوزه بازاریابی، رور به روز شاهد پیشرفت این رشته بسثیار ضرورری در توسعه‌یافتگی کشور باشیم