عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص ادعای نیویورک تایمز که در گزارشی نوشته «دونالد ترامپ» امکان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرده است گفت: معتقدم شنیدن چنین حرف‌هایی و مطرح کردنش آنقدر ارزش ندارد که بخواهیم جواب بدهیم زیرا قدرت و توان ملی ما بیش از هر کشور دیگری در منطقه است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، عباس مقتدایی با بیان این مطلب افزود: جمهوری اسلامی ایران قدرت سطح بالای منطقه‌ای محسوب می‌شود، قدرتی که از نظر بنیه دفاعی، تجهیزات، امکانات و اقدامات بازدارنده رتبه بالایی دارد و اصولا تهدیدپذیر نیست.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور مستقل در دوران دفاع مقدس آن زمان که امکانات و تجهیزاتی در اختیار نداشت در برابر همه تهاجمات خارجی ایستاد و از مرزهایش دفاع کرد. قطعاً در شرایط فعلی نیز از چنان قدرت بالای نظامی و بازدارندگی برخوردار است که می‌تواند اقدامات بازدارنده و پشیمان کننده متناسب با شرایط از خود نشان دهد.

نماینده مردم اصفهان خاطر نشان کرد: آن‌چه که مطرح می‌شود بیش از آن‌که واقعیت داشته باشد برای ساختن فضای رسانه‌ای و یا برخی از مقاصد و انگیزه های غیر واقعی است. معتقدم شنیدن چنین حرف هایی و مطرح کردنش آنقدر ارزش ندارد که بخواهیم جواب بدهیم زیرا قدرت و توان ملی ما بیش از هر کشور دیگری در منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه ما متکی به ظرفیت‌های داخلی هستیم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یک کشور با حاکمیت قوی، ملت متحد و آرمان‌های مشخص است و هیچ‌گاه از هیچ تهدیدی هم نترسیده و نمی‌هراسد.

مقتدایی با بیان اینکه ما گوش به فرمان فرمانده کل قوا و اجرای فرامین ایشان هستیم و  آن‌چه که رهبر انقلاب بفرمایند لازم الاجرا است، ادامه داد: تعیین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با رهبری انقلاب است و  بخش‌های دولت از جمله وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و سایر مدیریتها با هماهنگی دقیق و زیر نظر سیاست‌های کلی که رهبری مشخص می‌کنند گام برمی‌دارند.

وی تاکید کرد: ما کشوری نیستیم که از تهدید و یا حتی اقدامات کشورهای بیگانه ترسی به خود راه دهیم. سناریوهای مختلف برای حالت های متفاوت را از پیش طراحی کردیم و به راحتی می‌توانیم دفاع تمام و کمال از مرزهایمان داشته باشیم.

مقتدایی در پایان گفت: امروز آمریکا از نظر توان اجرایی و عملیاتی بسیار ضعیف‌تر از گذشته است و همانگونه که رهبری انقلاب گفتند «زمان بزن درروها تمام شده است». اکنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که حافظ صلح و دوستی در منطقه است مرزهای امن دارد و  این مرزها امن باقی خواهد ماند. ما در منطقه هستیم اما دشمنان ما قطعاً از منطقه اخراج خواهد شد.