‌مدیر عامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی با تشریح فعالیت‌های مراکز پلیس‌+‌10 در کشور ‌گفت: از نیمه دوم مرداد‌ سال‌جاری‌، ‌خدمات مربوط به نظام وظیفه در مراکز پلیس + 10 ارائه می‌شود

‌به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار یزدانی گسترش مراکز پلیس + 10 کشور را گامی بزرگ در موضوع فناوری اطلاعات دانست و افزود: در حال حاضر خدماتی مانند ارائه گذرنامه، عدم‌خلافی و به تازگی گواهی سوءپیشینه در این مراکز ارائه می‌شوند.

مدیر عامل پژوهش و توسعه ناجی تصریح کرد: خدمات مربوط به سوءپیشینه در حال حاضر تنها در تهران از طریق مراکز پلیس + 10 ارائه می‌شود و تا اول مهر سال‌جاری در کل کشور مردم می‌توانند، با مراجعه به مراکز پلیس + 10 عدم‌سوءپیشینه خود را دریافت کنند.

یزدانی همچنین از نمایش و کاربری سیستم کنترل مراکز حساس (آلارم) در پلیس کشور برای نخستین بار خبر داد و افزود: در نمایشگاه نسیم خدمت که از 5‌تیر سال‌جاری آغاز می‌شود، این سیستم به نمایش گذاشته می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: این سیستم برای نخستین بار در کشور به‌منظور افزایش ایمنی مراکز حساس مانند بانک‌ها، جواهرفروشی‌ها، مراکز تجاری و مالی ارائه و استفاده می‌شود و درصورت رخ دادن هر‌گونه اقدام یا حادثه‌ای مانند سرقت، این سیستم هشدار دهنده به‌صورت خودکار فعال می‌شود و کلانتری یا مرکز «110» مربوطه فورا در جریان قرار می‌گیرد.

جذب 50 هزار پلیس افتخاری

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی از به کارگیری پلیس افتخاری با هدف پیشگیری از وقوع جرم خبر داد.

سردار عزیزالله رجب‌زاده به مهر گفت: پلیس افتخاری می‌تواند در پیشگیری از جرم مؤثر باشد، به همین منظور تلاش می‌کنیم تعداد آنها را تا 300 هزار نفر افزایش دهیم.

وی با عنوان این مطلب که طرح ایجاد پلیس افتخاری آماده و برای اجرا به فرماندهان استان‌ها ابلاغ خواهد شد، افزود: طرح جذب 50 هزار پلیس افتخاری در دستور کار ناجا قرار گرفته است.

سردار رجب زاده، فعالیت پلیس افتخاری را فقط در قالب همکاری با ماموران دانست و تصریح کرد: این افراد بعد از گزینش جذب شده و آموزش خواهند دید و امکانات و تجهیزاتی در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا بتوانند همکاری مستمری با کلانتری‌ها و یگان‌های امدادی داشته باشند