بازار سهام امروز چهارشنبه ۵ آذرماه را با افت آغاز کرد و تا بیش از ۶ هزار واحد منفی شد اما پس از ساعتی تغییر مسیر داد و مثبت شد و هم اکنون شاخص کل با افزایش ۷ هزار و ۲۰۳ واحد در محدوده یک میلیون و ۳۶۴ هزار واحد قرار دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۰:۵۳ شاخص کل با ۷ هزار و ۲۰۳ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۳۶۴ هزار واحد را بر روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۳۶۰۸ واحد افزایش به رقم ۳۹۴ هزار و ۱۸۶ واحد رسید. معامله‌گران امروز تا این ساعت یک میلیون و ۵۹ هزار معامله به ارزش ۹۹ میلیارد و ۸۰۵ میلیون ریال انجام داده‌اند.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و بانک تجارت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. همچنین سرمایه گذاری تامین اجتماعی و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی این بازار داشتند.

فرابورس نیز با ۲۱۰ واحد افزایش رقم ۱۶ هزار و ۹۰۹ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار تا این ساعت ۳۹۸ هزار و ۱۹۸ معامله انجام داده‌اند که ۲۶ میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال ارزش داشت.

بیمه پاسارگاد، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه،  فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریا ساسول و بیمه تجارت نو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند. همچنین بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی این بازار داشت.