همشهری آنلاین: در درگیری‌هایی که پس از انتخابات پارلمانی در مغولستان بالا گرفت، دستکم چهار تن کشته و حدود ۱۰۰ تن مجروح شدند.

خبرگزاری اتریش از اولان باتور گزارش داد، مقامات مغولستان امروز (چهارشنبه ۱۲ تیرماه) اعلام کردند حدود ۲۰ تظاهرکننده در جریان این درگیری‌ها بازداشت شدند.

تلویزیون ملی مغولستان هم در این باره اعلام کرد ۴۰۰ پلیس در این ناآرامی‌ها زخمی شدند.

پس از آنکه شب گذشته وضع فو‌ق‌العاده اعلام شد، سرانجام بامداد روز چهارشنبه نیروهای ویژه توانستند اوضاع پایتخت مغولستان را تحت کنترل خود در آورند.

به گفته شاهدان عینی، تظاهرکنندگان پس از حمله به مقر اصلی حزب انقلابیون ملی مغولستان (MRVP) و آتش‌ زدن بخش‌هایی از آن، سراغ ساختمان شهرداری سوخباتار (Sukhbataar)، یک ساختمان دولتی دیگر، بخش‌هایی از کاخ فرهنگ و گالری نقاشی رفته و آنها را به آتش کشیدند.

ماشین‌های آتش‌نشانی و دیگر نیروهای امدادی در عملیات خود توانستند تا حدودی از گسترش این خرابکاری‌ها جلوگیری کنند. با این حال، یک خودرو آتش‌نشانی هم به طور کامل نابود شد.

احتمال برگزاری دور جدید انتخابات
دولت مغولستان صبح چهارشنبه نشست بحران برگزار کرد. شورای امنیت این کشور هم قصد داشت پیش از آنکه پارلمان نشست اضطراری ترتیب دهد، موضوع را بررسی کند.

پس از آنکه مخالفان، اتهاماتی را دال بر تقلب‌های انتخاباتی به رقیب دولتی خود وارد کردند، بحث‌ها درباره برگزاری انتخاباتی دیگر بالا گرفته است. حزب دموکراسی (DP) که در جرگه مخالفان قرار دارد، خشونت اخیر را در مغولستان بی‌مانند دانسته و آن را محکوم کرده است. این حزب همچنین خواستار مجازات مقصران شده است.