آزاده مختاری: با پیدا شدن دختربچه ۷ ماهه‌ای که احتمال می‌رفت از سوی زن ناشناسی در یک امامزاده در شمال تهران ربوده شده باشد، این پرونده پایان عجیبی به‌خود گرفت.

ماجرای این پرونده عجیب زمانی کلید خورد که زن جوانی با مراجعه به ماموران پلیس مستقر در این امامزاده مدعی شد دختر بچه‌اش از سوی زن ناشناسی ربوده شده است.

«باورم نمی‌شود که آن زن کودکم را ربوده باشد، صبح که برای زیارت به امامزاده آمدم او با من طرح دوستی ریخت، برای همین هنگام وضو دخترم به نام نرگس را به وی سپردم اما وقتی از وضوخانه برگشتم نه از او خبری بود و نه از کودک ۷ ماهه‌ام.»

با این اظهارات زن جوان بود که رسیدگی به پرونده ربوده شدن دختربچه ۷ ماهه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

ماموران در جست‌وجویی گسترده تمامی محل‌های منتهی به امامزاده را زیر نظر گرفتند اما هیچ اثری از زن ناشناس و کودک ناپدید شده پیدا نکردند.

با گذشت ۲۶ ساعت از این ماجرا مادر کودک که در همه این مدت در حرم مانده و به‌دنبال دخترش می‌گشت، متوجه همان زن ناشناس شد که در حالی که نرگس را در آغوش داشت وارد محوطه حرم شده بود.

او با دیدن زن جوان بلافاصله به طرف وی شتافت و با عکس‌العملی سریع دختربچه‌اش را از آغوش او بیرون کشید و ماجرا را به ماموران اطلاع داد.

با دستگیری زن ناشناس به اتهام کودک ربایی، این پرونده به دادسرای جنایی تهران ارسال شد و آنجا بود که راز عجیب ناپدید شدن دختربچه ۷ ماهه فاش شد.

«روز حادثه وقتی این زن دخترش را به من سپرد و به وضوخانه رفت هر چه صبر کردم خبری از او نشد. بنابراین به‌دنبال او وارد وضوخانه شدم اما هر چه گشتم اثری از وی پیدا نکردم. بلافاصله نزد ماموران اطلاعات امامزاده رفتم ولی آنها گفتند که هیچ‌کس ماجرای گم شدن دختر بچه را به آنها اطلاع نداده است. این در حالی بود که نرگس بی‌تابی می‌کرد و برای همین او را همراه خودم به خانه بردم.»

زن جوان که به اتهام کودک‌ربایی مقابل قاضی جعفری- معاون دادستان در دادسرای جنایی تهران-قرار گرفته بود، با گفتن این جملات ادامه داد: فردای آن روز در حالی که تصمیم گرفته بودم دختربچه را به ماموران کلانتری تحویل دهم، به طرف کلانتری محل به راه افتادم اما در بین راه تصمیمم عوض شد.

با خودم گفتم یک بار دیگر هم به امامزاده می‌روم و به‌دنبال مادر نرگس می‌گردم و اگر باز هم نتیجه نداشت به کلانتری می‌روم. این بود که به طرف امامزاده  به راه افتادم و وقتی وارد آنجا شدم مادر نرگس را دیدم که گوشه‌ای نشسته و گریه می‌کرد.

چند دقیقه دردسر ساز

قاضی رضا جعفری در توضیح این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در فاصله زمانی که مادر کودک و زن ناشناس به اطلاعات حرم مراجعه کرده بودند، شیفت کاری ماموران تغییر یافته و به همین خاطر کسی از مراجعه ۲ طرف پرونده به اطلاعات خبر نداشت.

وی ادامه داد: تحقیقات پلیسی احتمال ارتکاب کودک ربایی را ضعیف دانسته و به همین دلیل متهم پرونده از اتهام آدم ربایی تبرئه و آزاد شد.