مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از ریزش آوار و خسارت به ۳ خانه روستایی به دلیل بارش‌های اخیر و آبگرفتگی در شهرستان باشت خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سید امان‌الله جهانبین گفت: با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مبنی بر ریزش آوار در روستای کوشک ظفر شهرستان باشت، ۲ تیم امدادی به محل وقوع حادثه اعزام شدند. بر اثر بارندگی در شهرستان باشت سقف خانه‌های قدیمی و کاهگلی روستایی دچار شکاف شده بود.

وی تصریح کرد: در این حوادث به کسی آسیب نرسید و امدادگران هلال احمر پس از خارج‌سازی وسایل و لوازم خانه‌های مذکور، اقلام امدادی مورد نیاز را در اختیار حادثه‌دیدگان قرار دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴ عملیات امداد و نجات آبگرفتگی در سامانه بارشی اخیر استان از سوی امدادگران این نهاد انجام شد. علاوه بر پایگاه‌های ثابت و سیار هلال احمر، ۳۱ تیم امداد و نجات متشکل از ۱۲۴ نفر امدادگر و نجات گر نیز در آماده‌باش هستند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات جامع جمعیتی هر یک از شهرستان‌های استان دریافت شده و محلی مناسب برای اسکان اضطراری آماده شده تا در صورت وقوع سیلاب افراد حادثه‌دیده اسکان داده شوند.

جهانبین با بیان اینکه شهروندان در صورت لزوم برای دریافت خدمات امداد و نجات با شماره تلفن ۱۱۲ ارتباط برقرار کنند گفت: ۳۱ خودرو کمک‌دار و ۳۵ موتور لجن‌کش و کف‌کش برای تخلیه آب واحدهای مسکونی حادثه‌دیده آماده خدمات‌رسانی است.