روزنامه واشنگتن پست از قول یک مشاور نزدیک ترامپ نوشت او در شب انتخابات مانند «شاه جرج دیوانه» شده بود و زیر لب می‌گفت: «من بردم، من بردم، من بردم.»

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، در گزارش روزنامه واشنگتن‌پست درباره واکنش ترامپ به شکستش در انتخابات بیش از ۳۰ نفر از مقامات ارشد دولت، اعضای تیم حقوقی، دستیاران انتخاباتی و مشاوران ترامپ از تلاش‌های دیوانه‌وار او برای تغییر نتیجه انتخابات سخن گفته‌اند و اینکه چگونه اعضای کاخ سفید به دلخواه او رفتار می‌کردند.

یک مشاور نزدیک ترامپ گفته است که اطرافیان ترامپ پس از انتخابات ۳ نوامبر (۱۳ آبان) از «ارضای این میل جنون‌آمیز او خوشحال بودند.»

آنها می‌گفتند: «اگر او فکر می‌کند انتخابات را برده است، خوب ما هم چیزی به او نمی‌گوییم.»

یک منبع دیگر گفت: «همه مشتاق بودند که بیرون بروند و بگویند آنها انتخابات را دزدیدند.»

به نوشته واشنگتن پست هنگامی شبکه فاکس نیوز طرفدار ترامپ پیش‌بینی کرد که او در ایالت آریزونا شکست خورده است، ترامپ خشمگین از دامادش جرد کوشنر خواسته بود با روپرت مرداک، صاحب این شبکه تماس بگیرد و از او بخواهد شبکه این خبر را پس بگیرد.

یک منبع گفت: «ترامپ سر همه داد می‌کشید. او می‌گفت یعنی چه؟ مگر قرار نبود ما آریزونا را ببریم. چی شده؟»

ترامپ در روزهای بعدی بارها ادعای تقلب در انتخابات را تکرار کرد و تلاش ناموفقی برای تغییر نتیجه انتخابات به رهبری وکیلش رودی جولیانی با شکایت‌های بدون ارائه شواهد در دادگاه‌های ایالت‌های کلیدی انجام داد.

جرج سوم، پادشاه بریتانیا در اواخر قرن هجدهم به «جرج دیوانه» مشهور شد و در دوران او بود که مستعمرات آمریکایی امپراتوری بریتانیا از آن جدا شدند و کشور مستقل ایالات متحده آمریکا را تشکیل دادند. جرج سوم در سال‌های ۱۷۸۸ تا ۱۷۸۹ و بار دیگر در سال ۱۸۰۱ دچار حملات وخیم اختلال روانی شد. جرج در سال ۱۸۱۰ به طور دائم مشاعرش را از دست داد.