همشهری آنلاین: 5 میلیون نفر از مشمولان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و ایثارگران فاقد شغل و درآمد از ششم آبان 85سهام عدالت می گیرند.

به گزارش فارس، سید‌محمود رشیدی فر،معاون طرح و برنامه‌ وزارت تعاون با بیان این مطلب گفت: ششم آبان در مراسمی با حضور وزیر اقتصاد و تعاون مراسم توزیع سهام عدالت به مشمولان در 30 استان کشور آغاز می‌شود.

وی افزود: این سهام در اختیار  یک دهک پایین جامعه قرار می گیرد که این 5 میلیون نفر اکنون شناسایی و دارای کدهای ملی شده‌اند.

به هر یک از این افراد 500 هزار تومان و هر خانوار تا سقف حداکثر 5/2 میلیون تومان سهام واگذار خواهد شد.

رشیدی فر به آماده شدن 2500 میلیارد تومان سهام شرکتهای دولتی اشاره و عنوان کرد: تا پیش از این سهام سه شرکت پتروشیمی شیراز، سیمان کارون و چادر ملو برای واگذاری تعیین تکلیف شده است.

 وی  به تشکیل 270 شرکت تعاونی عدالت شهرستانی اشاره کرد و گفت: برای واگذاری سهام عدالت در استانهای کشور باید 337 شرکت تعاونی عدالت در 336 شهرستان تاسیس شود.
 
وی ادامه داد: در هفته دوم آبانماه فراخوان عمومی برای اخذ برگه‌های سهام عدالت از سوی مشمولان اعلام خواهد شد و تا یک ماه نیز مشمولان فرصت دریافت سهام دارند.

معاون طرح و برنامه وزارت تعاون، استانهای اردبیل، خوزستان، آذربایجان شرقی و کرمان را استانهایی نام برد که در زمینه تاسیس شرکت‌های تعاونی شهرستانی عقب‌تر از سایر استانها هستند.

وی زمان پرداخت سود سهام واگذار شده به 4 استان ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان را نیز آبانماه امسال  اعلام کرد.

وی در ادامه تاسیس 20 هزار واحد تعاونی، ایجاد 350 هزار فرصت شغلی و 150 هزار شغل، 9 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، جذب 7 هزار میلیارد تومان تسهیلات و صادرات یک میلیارد و 400 میلیون دلار را از جمله برنامه‌های کمی تعیین شده برای بخش تعاون در سال جاری دانست.

رشیدی فر افزود: تا پایان شهریور امسال 8 هزار و 500 تعاونی در کشور ایجاد شده است. در سال 84 تنها 5 هزار تعاونی راه‌اندازی شده بود.

وی گفت: در شش ماهه امسال بیش از 77 هزار شغل مستقیم در تعاون ایجاد شده است.