طبق جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ درآمد حاصل از صدور انواع کارت معافیت دائم مشمولان وظیفه از خدمت سربازی تعیین و اعلام شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، طبق جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ درآمد حاصل از صدور انواع کارت معافیت دائم مشمولان وظیفه از خدمت سربازی تعیین و اعلام شده است که بر اساس آن هزینه صدور کارت معافیت دائم برای افراد با تحصیلات دکترای تخصصی یک و نیم میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین افراد با تحصیلات دکترای حرفه‌ای باید برای صدور کارت معافیت دائم یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بپردازند. افراد با تسهیلات کارشناسی ارشد هم برای دریافت کارت همین رقم را باید واریز کنند.

اما هزینه صدور کارت معافیت برای افراد با تحصیلات کارشناسی و فوق دیپلم ۵۰۰ هزار تومان است. همچنین دیپلمه‌ها برای دریافت کارت ۲۵۰ هزار تومان و افراد زیر دیپلم باید ۲۰۰ هزار تومان بپردازند. این رقم برای مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور هم ۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

بنا بر این گزارش، درآمد حاصل از هوشمندسازی کارت مشخصات وسایل نقلیه نیز برای هر کارت ۵۰ هزار تومان و صدور و تعویض و تبدیل کارت پایان خدمت به هوشمند ۵۰ هزار تومان تعیین شده است.