بازار سهام امروز شنبه ۱۵ آذرماه را در ابتدای معاملات کاهشی آغاز کرد و بیش از ۶ هزار واحد افت کرد اما پس از گذشت یکساعت وارد مسیر افزایشی شد و هم اکنون شاخص کل با ۱۰ هزار و ۶۷۷ واحد افزایش در محدوده یک میلیون و ۴۸۱ هزار واحد قرار دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۰:۵۴ شاخص کل با ۱۰ هزار و ۶۷۷ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۴۸۱ هزار واحد را بر روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۶۳۲۳ واحد افزایش به رقم ۴۲۹ هزار و ۴۹۱ واحد رسید. معامله‌گران امروز تا این ساعت ۹۲۷ هزار و ۵۹۶ معامله به ارزش ۶۹ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال انجام داده‌اند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، گروه مپنا و معدنی و صنعتی چادرملو  نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. همچنین سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت تهران و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی این بازار داشتند.

فرابورس نیز با ۲۲۵ واحد افزایش رقم ۱۸ هزار و ۶۹۰ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار تا این ساعت ۴۵۳ هزار و ۵۱۹ معامله انجام داده‌اند که ۳۱ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال ارزش داشت.

پتروشیمی مارون، بانک دی، پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب آهن اصفهان، سنگ آهن گهر زمین،  صنعتی مینو و مدیریت انرژی امید تابان هور نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.