همشهری آنلاین: بازگشت فولاد مبارکه اصفهان و کشتیرانی جمهوری اسلامی و فولاد خوزستان موجب شد شاخص بورس ناگهان با جهش دو هزار و ۷۳۴ واحدی مواجه شده به رقم ۴۶ هزار و ۸۲۶ واحد برسد.

این جهش تا ساعت ۱۱:۳۴ مبادلات روز ۱۵ تیرماه بورس تهران ثبت شد و همچنین شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) تا این لحظه با ۵۳۹ واحد رشد خود را به ۱۲ هزار و ۴۶۰ واحد رساند.

بر اساس گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادلات سهام تا لحظه تکمیل این گزارش بیشترین تعداد دستور خرید برای سهام مدیریت سرمایه‌گذاری امید صادر شده است به طوری که ۷۰۳ نفر برای خرید ۳۲ میلیون سهم این شرکت به ارزش بیش از ۱۷۲ میلیارد ریال اقدام کرده‌اند.

همچنین افزایش درخواست خرید برای سهام سرمایه‌گذاری غدیر تا این لحظه منجر به صدرور یک هزار و ۱۸۵ دستور خرید برای ۵۶.۵ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۱۳۷.۳ میلیارد ریال شده است.

در این روز تا این ساعت ۸۷۳ نفر برای خرید تعداد ۸.۳ میلیون سهم چادرملو به ارزش ۱۲۱.۵ میلارد ریال برگه دستور خرید پر کرده‌اند.

در سوی مقابل تا کنون فولاد مبارکه اصفهان صدر نشین بوده است. تا ساعت ۱۱:۳۴ روز شنبه ۱۵ تیر ۳۶ نفر تعداد ۹۵۳ هزار و ۴۱۱ سهم این شرکت به ارزش ۵.۷ میلیارد ریال را برای فروش عرضه کرده‌اند.

در جریان دادوستدهای بورس تهران تا این لحظه بیش از ۱۰۵ میلیون سهم به ارزش ۴۵۷ میلیارد ریال دست به دست شده است.