همشهری آنلاین: پنج سوسیس فرانکفورتر را در یک مسابقه دو نفره فشرده بلعید تا غذاخور افسانه‌ای ژاپنی را شکست دهد.

جوئی چستنات پنج سوسیس فرانکفورتر را در یک مسابقه دونفره فشرده بلعید تا غذاخور افسانه‌ای ژاپنی، تاکرو کوبایاشی، را برای دومین سال پیاپی در مسابقه هات‌داگ خوری در کانی ایلند نیویورک شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در دوره نهایی مسابقه، چستنات که با آستین صورت آغشته به غذایش را پاک می‌کرد، پس از آنکه در دور اول مسابقه، او و رقیب ژاپنی‌اش هر دو 59 هات‌داگ را در مدت 10 دقیقه بلعیدند، پیروزی خود را اعلام کرد.

چستناتت 24 ساله که اهل کالیفرنیا است و 102 کیلوگرم وزن دارد، در دور اول مسابقه در ابتدا از کوبایاشی برنده شش دوره قبلی مسابقات جلو بود، اما حریف ژاپنی در آخرین دقایق با او مساوی  کرد.

این مسابقه که از تلویزیون پخش می‌شد، بر اساس خبرهای موجود برای اولین بار در 92 سال پیش در هات‌داگ فروشی "ناتان" در کونی آیلند برگزار شده بود. چستنات با برنده شدن در مسابقه "کمربند خردل"  را دریافت کرد.

کوبایاشی 30 ساله که جثه‌ای بسیار کوچکتر دارد و کمربند قهرمانی را در سال‌های 2001 تا 2006 برده بود، گفت: "من به این خاطر باختم که در دور دوم سرعت کافی نداشتم."

کوبایاشی در سال 2007  هم که پس از بهبودی از یک مشکل فک به مسابقات آمده بود، مغلوب چستنات شد که با به جا گذاشتن رکورد جهانی خوردن 66 هات داگ در 12 دقیقه برنده مسابقه شد.

امسال حد زمانی مسابقه به 10 تغییر داده شد، زیرا اطلاعات به دست آمده حکایت از آن داشت که در اولین دوره مسابقات در سال 1916 نیز این زمان 10 دقیقه بوده است.