تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۳

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه تصمیم‌گیری برای اجرای طرح مددکار شهر از سال گذشته آغاز شده، از اجرای آزمایشی این طرح در ۵ نقطه تهران خبر داد.

به گزارش همشهری، احمد نوریان، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، با اشاره به اجرای طرح مددکار شهر، گفت: این طرح در نقاط پرازدحام و آسیب خیز شهر تهران و با همکاری اداره کل آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران، نیروی انتظامی، کمیته امداد، بهزیستی و استادان دانشگاه اجرا می‌شود.

وی تصمیم‌گیری برای اجرای این طرح را از اواخر سال گذشته عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این طرح به‌صورت آزمایشی در ۵ نقطه تهران در حال انجام است و فعالیت‌هایی که انجام می‌شود، در ادامه اقدامات شهرداری و مکمل آن در زمینه آسیب‌های اجتماعی و سلامت شهروندان است.

نوریان با بیان اینکه زنجیره انسانی متشکل از حلقه‌های انسانی است و قوت و قدرت این زنجیره به حلقه‌های ضعیف آن بستگی دارد، تصریح کرد: نقش مددکاری این است که از جدا شدن این حلقه‌ها جلوگیری کند و هرجا احساس کرد حلقه‌هایی از این زنجیر تضعیف شده‌اند به آنهایاری رساند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، در ادامه اظهار کرد: طرح مددکار شهر تهران در حال حاضر در ادارات کل شهرداری و همچنین بخشی از آن به‌صورت میدانی و اختصاصی در نقاط آسیب خیز شهر در حال انجام است و درصورتی که در جایی نیاز به برخورد قانونی وجود داشته باشد، نیروی انتظامی‌یا سایر نهادهای مربوطه اقدام خواهند کرد.

وی همچنین در مورد طرح ساماندهی کارگران فصلی، یادآورشد: این طرح نیز به‌صورت آزمایشی در یک نقطه از سطح شهر تهران در حال اجراست که پس از نتیجه گیری در مورد آن اطلاع رسانی می‌شود.