کتاب «دیکتاتورزاده‌ها؛ دیکتاتورها چه‌جور فرزندانی پرورش می‌دهند؟» نوشته جی نوردلینگر با ترجمه زینب کاظم‌خواه در ۳۱۲ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۶۵ هزار تومان در نشر پارسه منتشر شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، در پشت جلد کتاب نوشته شده است: گفته شده که دیکتاتورها غالباٌ راه یکدیگر را رفته‌اند و از این جهت سرنوشت آن‌ها و نیز جایگاهشان در تاریخ قابل پیش‌بینی است. آن‌ها گاه از صندوق رأی درآمده و گاه پس از یک دوره شورش و انقلاب بر مسند قدرت نشسته‌اند. کمتر دیده شده که دیکتاتوری پس از تثبیت قدرت و سرکوب مخالفان، حاضر به در پیش‌گرفتن مسیر دموکراتیک و تقسیم قدرت شود. اما در این میانه، خانواده‌ و فرزندان آن‌ها چگونه زندگی می‌کنند و چه راهی را می‌روند؟ کتاب حاضر به دنبال پاسخ دادن به این پرسش است.

نویسنده با واکاوری زندگی شخصی دیکتاتورهای شناخته‌شده جهان، به سراغ زندگی و سرنوشت دختران و پسرانی رفته است که به دست فردی صاحب قدرت بزرگ شده‌اند. می‌خواهیم بدانیم فرزند دیکتاتور بودن یعنی چه؟ این‌که نام پدرت مترادف با سرکوب، وحشت و قدرت باشد چه حسی دارد؟ و به چه چیز می‌انجامد؟

 دیگر کتاب منتشرشده در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه، «گشتاپو» نوشته لوکاس پل با ترجمه میرجواد سیدحسینی و مژگان محمدی است که در ۱۷۴ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و بهای ۴۹۵۰۰ تومان عرضه شده است.

 در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: تصویر واقعی سازمان گشتاپو به طرز اجتناب‌ناپذیری از افسانه آن پیچیده‌تر است. افراد گشتاپو هرچند اغلب تنها به خودشان و سرپرست مستقیم خویش پاسخ‌گو بودند، جدا از یکدیگر نیز کار نمی‌کردند. اس‌اس و گشتاپو اغلب با هم اشتباه گرفته می‌شوند، جای تعجب هم ندارد، زیرا آن‌ها در طول جنگ همکاری نزدیکی با یکدیگر داشتند.