بورس تهران امروز چهارشنبه ۲۶ آذر را در ادامه روند کاهشی روز گذشته با افت آغاز کرد و شاخص کل تا بیش از ۲۷ هزار واحد منفی جلو رفت اما در میانه راه از مسیر کاهشی عقب نشست و شاخص در پایان با ۱۴ هزار و ۸۶۸ واحد افت بر پله یک میلیون و ۴۱۳ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۲:۳۰ شاخص کل با ۱۴ هزار و ۸۶۸ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۴۱۳ هزار واحد را روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۴۶۱۳ واحد کاهش به رقم ۴۳۶ هزار و ۵۳۴ واحد رسید. معامله‌گران امروز یک میلیون و ۷۱۲ هزار معامله به ارزش ۱۳۸ میلیارد و ۶۵۷ میلیون ریال انجام داده‌اند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. ملی صنایع مس ایران و معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی این بازار داشتند.

فرابورس نیز با ۳۲ واحد کاهش رقم ۱۸ هزار و ۹۱۳ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار امروز ۷۶۸ هزار و ۴۵۵ معامله انجام داده‌اند که ۱۹۰ میلیارد و ۴۷۳ میلیون ریال ارزش داشت.

صنعتی مینو، بانک دی و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند. همچنین هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی این بازار داشتند.