نانوپوشش ضدویروس برای سطوح که در اراک با هدف مصون‌سازی محیط علیه ویروس‌ها به ‌ویژه کرونا و آنفلوآنزا تولید شده، نشان سیب سلامت گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این نانو محصول در اراک در یک بازه زمانی هشت ماهه تولید شده و به تولید انبوه رسیده است. سازمان غذا و دارو نشان سیب سلامت را روی محصولاتی قرار می‌دهد که شاخص‌های سلامتی تعیین‌شده را داشته باشند.

این نانوپوشش به صورت مایع روی سطوح لایه‌نشانی و پس از گذشت ۲۴ ساعت باعث پاکیزگی سطح نسبت به ویروس می‌شود و تاثیر آن تا سه سال ماندگار است. خاصیت این نانو پوشش به گونه‌ای است که می‌تواند در حوزه پیشگیری از انتقال ویروس‌ها به ویژه کووید-۱۹ و آنفلوآنزا نقش‌آفرینی کند چرا که یکی از بزرگ‌ترین عوامل انتشار و انتقال ویروس‌ها سطوح، اشیا، دیوارها، کف ساختمان‌ها، میزهای خدمت، عابربانک‌ها، رایانه، اتوبوس و متروها، مراکز تفریحی و تجاری، بیمارستان‌ها، آشپزخانه و رستوران‌هاست.

هر لیتر این محصول ۱۸ میلیون ریال قیمت دارد. این پوشش نانو شفاف و حاوی ذرات ۳۰ تا ۵۰ نانومتری است و حلال آن آب و اِتانول بوده و ضخامت پوشش روی سطوح در نهایت ۱۰ تا ۱۰۰ نانومتر است. این محصول نانوپوشش مقاومت مکانیکی خوبی دارد و نسبت به اشعه UV مقاوم است. این محصول پوشش قابلیت استفاده در سطوح داخلی ساختمان‌ها، مراکز درمانی و بیمارستانی، شیرآلات و سرویس‌های بهداشتی، مطب‌ها و سایر اماکن عمومی که در معرض ویروس‌ها هستند دارد.