همشهری آنلاین : تیم ملی زیر 21 سال اسپانیا با شکست در برابر ایتالیا امید‌های خود برای حضور در مسابقات المپیک 2008 پکن و اروپایی 2007 هلند به طور کامل از دست داد.


به‌نوشته روزنامه ال موندو ،شکست 2 بر یک اسپانیا برابر ایتالیا در حالی رقم خورد که این تیم در نیمه اول و با دریافت دو گل از زیر 21 ساله‌های ایتالیا که مانند بزرگسالان این کشور در کالچو  بازی می‌کردند،امید‌هایش را برای پیروزی از دست داد و در نیمه دوم تنها توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

 امسال اما تیم ملی ایتالیا با پیروزی بر اسپانیا  درمسابقات پلی اف که در دو دیدار رفت و برگشت انجام  شد،به رویا‌های دور و دراز این کشور جهت حضور در مسابقات زیر 21 سال یورو 2007 هلند و المپیک 2008 چین خاتمه داد.

ایتالیا در حالی به اسپانیا و ورزشگاه پالنسیا آمده بود که در دیدار رفت با حریف اسپانیایی خود 0-0 مساوی کرده بود و وضعیت خطرناکی داشت.اما از آن جایی که ایتالیایی‌ها بهتر از هر تیم دیگری می‌توانند در زمین حریف نتیجه کسب کنند،کاسیراگی مربی ایتالیایی‌ها خط دفاعی این تیم را به خوبی آرنج کرد و ایتالیایی‌ها از این نظر مشکلی نداشتند و در دو خط فشرده به دفاع می‌پرداختند.اما در مقابل یک اسپانیای شتابزده قرار داشت که برای کسب پیروزی بی تابی می‌کرد ایتالیایی‌ها از  فرصت‌هایی که به دلیل دستپاچگی بازیکنان اسپانیا نصیبش می‌شد نهایت استفاده را برد.گل‌های ایتالیا را در نیمه اول این دیدار چلینی و مونتولیوو به ثمر رساندند.

اما در نیمه دوم مربی اسپانیا با انجام چند تعویض تیم را متحول کرد و حملات ماتادور‌ها در این نیمه نتیجه دادو آن‌ها توانستند یکی از گل‌های خورده را پاسخ دهند اما این نه برای صعود کافی بود و نه برای حفظ آبرو در خانه.
         

این شکست تلخ از آن حکایت دارد که اسپانیا نه تنها در رده بزرگسالان که در رده‌های پایین تر نیز با بحران مواجه است،بحرانی که ظرف کمتر یک ماه 3 شکست را برای تیم‌های ملی این کشور در پی آورده‌است.اگر در سال‌های اخیر کم سن وسال تر‌ها با پیروزی در میادین بین‌المللی بر شکست‌های بزرگسال‌ها مرهم  می‌گذاشتند، این بار این چنین نشده و به نظر می‌رسد ضعف وفتور بزرگسالان به زیر 21 ساله‌های اسپانیا نیز سرایت کرده باشد.

این برای دومین باری است که اسپانیایی‌ها از حضور در المپک محروم می‌‌شوند.این وضعیت در حالی برای زیر 21 ساله‌های اسپانیا رخ می‌دهد که این تیم دارای سوابق خوبی در مسابقات المپیک است.این تیم حتی در مسابقات المپیک سال 92 بارسلونا به مقام قهرمانی رسید ومدال طلا را از آن خود کرد.از همین دوره بود که بازیکنان زیر بیست‌ و یکسال استخوان‌بندی تیم ملی آینده را تشکیل دادند کیکو از جمله این بازیکنان بود که بعد‌ها در مقام یکی از بازیکنان اتلتیکو مادرید در این تیم حضور یافت.