بورس تهران امروز یکشنبه ۳۰ آذرماه را در ابتدای معاملات با رشد آغاز کرد و شاخص کل تا بیش از ۷ هزار واحد افزایش داشت اما در کمتر از ساعتی ارتفاع کم کرد و در مسیر نزول قرار گرفت تا در پایان معاملات با ۵ هزار و ۸۷۰ واحد افت بر پله یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد بایستد.

به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۲:۳۰ شاخص کل با ۵ هزار و ۸۷۰ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد را روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۲۵۷۸ واحد افزایش به رقم ۴۴۷ هزار و ۸۲۷ واحد رسید. معامله‌گران امروز یک میلیون و ۴۴۶ هزار معامله به ارزش ۱۱۳ میلیارد و ۴۰۹ میلیون ریال انجام داده‌اند.

ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. همچنین پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، ایران خودرو و بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی این بازار داشتند.

فرابورس نیز با ۲۵۱ واحد افزایش رقم ۱۹ هزار و ۶۸۸ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار امروز ۷۴۱ هزار و ۹۰ معامله انجام داده‌اند که ۶۱ میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال ارزش داشت.

پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی مارون، فولاد هرمزگان جنوب، صنعتی مینو، سنگ آهن گهر زمین،  هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.