مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت موسوم به شارباغ، گفت: این پروژه به زودی در تهران اجرا می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، کاوه حاجی علی اکبری درباره اجرای بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری اظهار داشت: تونل راه آهن تهران ـ تبریز، موسوم به پروژه شارباغ به طول حدود ۹ کیلومتر از میدان شهدای مدافعان حرم (سوزن‌بانی سابق) در منطقه ۱۷ آغاز می‌شود و با گذشتن از محلات ابوذر، مقدم، باغ خزانه، امامزاده حسن، آذری و یافت‌آباد در تقاطع محور با بزرگراه آیت‌الله سعیدی وارد منطقه ۱۸ تهران می‌شود.

وی افزود: این محور در منطقه ۱۸ به موازات ۴۵ متری زرند به سمت غرب حرکت کرده و با گذشتن از محلات تولید دارو، شمشیری، سرآسیاب مهرآباد، امام خمینی، فتح و هفده شهریور در نهایت قبل از رود دره کن به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: پس از انعقاد تفاهم‌نامه واگذاری حق بهره‌برداری از فضای فوقانی تونل بین شهرداری تهران و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، هماهنگی‌ها و اقدامات مورد نیاز برای اجرایی شدن فاز نخست بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری (به مساحت ۵۰ هکتار)، بین سازمان نوسازی شهر تهران، شرکت یادمان سازه به عنوان مجری و اداره کل راه‌آهن تهران انجام شده است.

علی اکبری تصریح کرد: با واگذاری ۲.۷ کیلومتر از محور به شهرداری از طرف شرکت راه‌آهن (در ۴ نقطه کلیدی محور) و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته در خصوص طرح‌های پیشنهادی مشاور طرح، بازدیدهای میدانی منظم و هماهنگی در خصوص تأسیسات و تجهیزات مرتبط با تونل متعلق به شرکت راه‌آهن، محدوده‌های اجرای پروژه در فاز اول مشخص و آماده‌سازی شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص جزئیات این پروژه عنوان کرد: در این پروژه، در کنار یک فضای شهری عظیم و بی‌نظیر، مجموعه‌ای از فضاهای خدماتی برای فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی (به ویژه برای کودکان، جوانان و بانوان)، رستوران‌ها و کافه‌های در طول مسیر، مرکز درمانی، خدمات شهری و محلی، فضاهای فراغت، سرگرمی و بازی برای گروه‌های سنی مختلف، ایستگاه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری، مجموعه TOD در سطح شهری و فراشهری و پیشنهادهای مختلف در خصوص پیوند بافت پیرامون با این محور در نظر گرفته شده است.

علی اکبری ابزار امیدواری کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های این مسیر در مقیاس‌های مختلف محلی، منطقه‌ای و شهری، ارتقای کیفیت فضاهای عمومی در مناطق ۱۷ و ۱۸ و امکان بهره‌مندی شهروندان از این فضاها فراهم شود.

وی همچنین از ورود این پروژه به فاز اجرا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مقدمات اجرای این پروژه آغاز شده است.

منبع: همشهری آنلاین