شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بر اساس مصوبه شورای اقتصاد طرحی در دست اجرا دارد که در آن حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار ناوگان عمومی و وانت‌بارهای عمومی به رایگان به سیستم دوگانه‌سوز مجهز می‌شوند.

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: در فاز اول این طرح خودروهای عمومی شامل تاکسی‌ها، ون‌ها و وانت بارها و در مرحله دوم خودروهای مسافربری شخصی تجهیز خواهند شد.

سید باقر نورالدینی افزود: تاکسی‌ها و وانت بارها برای شرکت در این طرح می‌توانند به سایت https://irngv.mimt.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند و پس از پالایش اطلاعات با توجه به اولویت‌های این طرح تجهیز خواهند شد.

وی با بیان اینکه واجدان شرایط به کارگاه‌های مجاز ما مراجعه کنند و به صورت رایگان دوگانه سوز شوند، اظهار کرد: در استان کرمان ۹ کارگاه وجود دارد که ۶ مورد آن شهر کرمان و در هر یک از شهرهای بم، زرند و رفسنجان یک کارگاه وجود دارد اما در جنوب استان هنوز کارگاهی نداریم.

نورالدینی بیان کرد: این طرح در راستای حفظ محیط زیست و تدابیر بهینه سازی مصرف سوخت اجرا می‌شود و در فاز دوم آژانس‌های اینترنتی و معمولی و به مرور این طرح به همه خودروها تعمیم داده می‌شود.

وی تاکید کرد: ظرفیت در کل کشور مشخص شده است اما استان‌ها سهمیه بندی نشده‌اند و هر استانی که پیشرو باشد سهم بیشتری دریافت می‌کند بنابراین از هم استانی‌های عزیز درخواست دارم از این فرصت استفاده کنند و قبل از آنکه ظرفیت تکمیل شود حتما ثبت نام تا در نوبت قرار گیرند.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمان بیان کرد: کارگاهی از نظر ما مجاز است که زیرساخت‌ها، مجوزها و امکانات لازم داشته باشد بنابراین اگر در جنوب استان کرمان کارگاهی زیرساخت‌ها و امکانات لازم را دارد به ما مراجعه تا مجوزهای لازم را دریافت کند و آن را به عنوان کارگاه مجاز معرفی می‌کنند.

وی با تاکید برآنکه مردم  خودروی خود را در کارگاه‌های مجاز دوگانه سوز کنند، اظهار کرد: با توجه به کپسول‌های که در کل کشور توزیع شده ما کمبودی در این زمینه نداریم و همچنین با توجه به اینکه بیشتر قطعات لازم برای دوگانه سوزی در داخل کشور به صورت کاملا استاندارد تولید می‌شود بنابراین در قطعات هیچ کمبودی نداریم.

برچسب‌ها