عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا، از فوت یک هزارم جمعیت کشور در اثر ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: تاکنون ۵۴ هزار نفر از هموطنان ما بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ دکتر پیام طبرسی، شب گذشته با حضور برنامه عصر جدید، به تصویر سازی بیماری کرونا در کشور پرداخت.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، درباره تاثیر شب یلدا بر کرونا گفت: خوشبختانه با اطلاع رسانی‌هایی که صورت گرفت، خیلی از مردم از برپایی دورهمی های شب یلدا منصرف شدند و به نظر می‌رسد این شب طولانی برای دست‌اندرکاران سلامت، خوب گذشت.

طبرسی با تاکید بر اهمیت اعمال محدودیت‌های شب یلدایی که باعث کاهش ترددها شد، افزود: اصل موضوع همان محدودیت‌ها بود و البته مردم هم رعایت کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: در حال حاضر میزان پذیرش بیماران اورژانسی در بیمارستان مسیح دانشوری از ۲۵۰ مورد به شبی ۵۰ تا ۶۰ مورد پذیرش رسیده است، این نشان می‌دهد بیماری هنوز کنترل نشده است. ما نباید نسبت به جانباختگان کرونا بی اعتنا باشیم و همچنان برخی بگویند که کرونا وجود ندارد و دروغ است.آنها که می‌گویند کرونا دروغ است، بیشتر مراقب باشند تا مبتلا نشوند.

او تاکید کرد: هنوز هم بسیاری از افراد ویروس کرونا را باور ندارند و آن را به عنوان دروغ بزرگ قرن می‌شناسند و بنده منظور این افراد را درک نمی‌کنم، اما واقعیت این است که ۵۴ هزار بیمار کرونا را به صورت رسمی تا به امروز از دست داده ایم و حتی ممکن است که این آمار بیشتر باشد، چرا که خیلی از افراد تست نداده اند و به علت کرونا جان خود را از دست داده اند. یک هزارم جمعیت در طی این ده ماه فوت کرده اند و این موضوع در دنیا قابل تامل است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که تاکنون ۵۴ هزار نفر از هموطنان ما بر اثر کرونا جان باخته‌اند که این آمار باید دو برابر محاسبه شود، چون برخی از فوت شدگان بدون تست بوده‌اند و باید گفت که یک هزارم جمعیت ما به خاطر کرونا در این ۱۰ ماه فوت شده‌اند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا، با عنوان این مطلب که در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ موارد ابتلا به کرونا خانوادگی نبود، افزود: در اردیبهشت و خرداد ۹۹، انتقال ویروس خانوادگی شد.

مسئول بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: ما همیشه آلمان را به عنوان الگو در زمینه کاهش میزان مرگ و میر کرونایی در نظر می‌گیرفتیم، اما در طی دو الی سه هفته گذشته شاهد فوت روزانه ۹۰۰ بیمار کرونایی در این کشور هستیم و عدم شیوه نامه‌های بهداشتی باعث بروز این امر شده است.

 طبرسی اضافه کرد: در طی این چند ماه گذشته به این نتیجه رسیده ایم که عدم جدی گرفتن ویروس کرونا باعث بازی با جان افراد شده است، اما در این میان برخی از افراد هم به صورت مظلومانه و ناخواسته به کرونا مبتلا شدند و فوت کردند.

او افزود: چین تنها کشوری بود که تاکنون ویروس کرونا را شاید به علت شدید بودن سیستم مکانیسمی که دارند بسیار خوب کنترل کرد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، در ارتباط با موضوع ویروس جهش یافته در انگلستان، گفت: واقعیت این است که مجهولات این ویروس خیلی بیشتر از شناخته‌های آن است. هر چه جلوتر می‌رویم نادانسته‌های ما از ویروس بیشتر می‌شود و ویروس انگلیسی، زلزله‌ای در جهان ایجاد کرده و عمق جهش آن هنوز مشخص نیست.