تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: امسال ۳۱ حفار غیر مجاز دستگیر و ۱۳۴ قلم اشیای تاریخی در زنجان کشف شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، امیر ارجمند اظهار کرد: داشته‌های ما شامل میراث فرهنگی و تاریخی و جاذبه‌های طبیعی این سرزمین است که باید مورد حفاظت قرار گیرند و اصلی‌ترین وظیفه ما نیز صیانت از آنهاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان این که حفظ، حراست و صیانت آثار تاریخی وظیفه همه ما محسوب می‌شود، ادامه داد: وظیفه داریم از آنچه که گذشتگان برایمان به ارث گذاشته‌اند و هویت ملی ماست حفاظت کنیم.

ارجمند با اشاره به این که حفظ و حراست از میراث تاریخی نیازمند همکاری مردم است، اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون تعامل شهروندان با میراث فرهنگی مطلوب بوده است. با هزار و ۴۸۳ مورد سرکشی از بناهای تاریخی استان ۳۱ حفار غیرمجاز دستگیر، ۱۳۴ قلم انواع اشیای تاریخی ضبط و ۱۲ دستگاه انواع فلزیاب کشف شده است.

وی همچنین از انجام ۷۱۶ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان خبر داد و گفت: پاییز امسال ۷۱۶ مورد بازدید نظارتی گروهی از مراکز اقامتی و گردشگری استان انجام شد که هدف آن بهبود کیفیت سطح خدمات‌دهی در مراکز اقامتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی بین‌راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و... بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به تاثیر منفی کرونا بر تاسیسات گردشگری گفت: در نیمه نخست امسال قریب ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا به حوزه گردشگری استان پرداخت شده است.

برچسب‌ها