رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پایان برداشت چغندر قند در استان گفت: ۶۱ هزار تن چغندر قند تا پایان آذرماه از کشاورزان خریداری شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عطالله ابراهیمی با اشاره به اینکه محصول چغندرقند چهارمحال و بختیاری به صورت تضمینی توسط کارخانه قند استان خریداری شده است، افزود: متوسط عملکرد برداشت چغندر قند در استان ۴۲ تن در هکتار و متوسط عیار ۷.۱۶ است.

به گفته وی، با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و بر اساس برنامه ابلاغی توسعه کشت و تولید چغندر قند در راستای تحقق جهش تولید و خودکفایی کشور در سال زراعی جاری ۱۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت محصول چغندر قند اختصاص یافت.

ابراهیمی افزود: در سال گذشته مجموع تولید چغندر قند استان ۴۵ هزار تن بود که به دلیل مدیریت مزرعه‌ای، مدیریت کود اوره، مدیریت آب، مبارزه با آفات و بیماری‌ها بیش از ۱۵ هزار تن افزایش تولید در استان وجود داشت.

به گفته وی، میانگین عیار چغندر قند در ۱۰ سال گذشته ۱۶/۵ بود که در سال زراعی جاری بر اساس مستندات آزمایشگاه عیارسنجی کارخانه ۲درصد واحد افزایش داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: چغندرقند یک محصول کم‌آب‌بَر و از محصولات راهبردی است که زمینه اشتغال و کسب درآمد بالای برای کشاورز را فراهم و همچنین زمینه فعالیت کارخانه قند استان را فراهم می‌کند.