ناصر قراگزلو: اواخر هفته گذشته باز هم پیرامون ستاره پرسپولیس حرف و حدیث‌های زیادی به‌وجود آمد. گویا علیرضا نیکبخت واحدی و حاشیه‌ها یکدیگر را رها نمی‌کنند.

پنجشنبه هفته گذشته یک خبر عجیب دو تیم استقلال و پرسپولیس را تحت تأثیر قرار داد؛ «ملاقات نیکبخت و امیر قلعه‌نویی».

قطعاً رابطه نه‌چندان خوب قطبی و ستاره سرخپوشان می‌تواند انگیزه خوبی برای ملاقات قلعه‌نویی با او باشد.

شایعه دیدار نیکبخت و قلعه‌نویی در منزل سرمربی استقلال، موضوعی بود که بار دیگر درخصوص ستاره جنجالی پرسپولیس به وجود آمد.

نیکبخت در این ملاقات از تمایل خود به حضور در استقلال می‌گوید و به قلعه‌نویی تاکید می‌کند که دوست دارد به این تیم بازگردد.

او در این رابطه به قلعه‌نویی گفته که با سرمربی پرسپولیس در فصل گذشته مشکلات و اختلاف زیادی داشته است و حتی در جلسه‌ای که چند روز پیش با قطبی در حضور اعضای هیأت‌مدیره داشته طرفین نتوانستند یکدیگر را برای ادامه همکاری متقاعد کنند.

گفت‌وگوی این دو نفر که چندان  با یکدیگر رابطه خوبی نداشتند، نیکبخت را تا بازگشت قطبی در لیست انتظار سرمربی سرخ‌ها قرار داد.

سرپرست استقلال هم چندی قبل در مصاحبه‌ای عنوان کرده: «نیکبخت را استقلالی می‌دانیم و مطمئناً هر وقت بخواهیم او را مجدداً به استقلال خواهیم آورد.» نظری جویباری دلیل جذب نکردن ستاره سابق تیم‌شان را به وجود نیامدن تنش بین دو باشگاه پایتخت برشمرده بود.

صحبت‌های نظری جویباری درحالی تأیید می‌شود که در ملاقات پنجشنبه سرمربی استقلال با وجود شنیدن حرف‌های نیکبخت درخصوص تمایل او به پوشیدن پیراهن استقلال، پاسخ صریحی به این بازیکن نمی‌دهد.

امیر قلعه‌نویی دلایل موجهی برای این کار خود دارد و دوست ندارد بی‌محابا اقدام به جذب ستاره پرسپولیس کند.

سرمربی استقلال که چندی قبل عامل اصلی جدایی نیکبخت از این تیم و پیوستن او به پرسپولیس بود، شاید این بار دلیل اصلی بازگشت ستاره‌ای باشد که چند سال قبل با وجود تمایل شدیدش او را از تیمش کنار گذاشت.

البته در آن مقطع فتح‌الله‌زاده در این تیم حضور نداشت، چه بسا که اگر مدیرعامل فعلی استقلال در آن مقطع نیز فتح‌الله‌زاده بود تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌داد که نیکبخت از استقلال جدا شود.

رابطه خوب نیکبخت و فتح‌الله‌زاده دلیل خوبی بر این مدعاست که ستاره جنجالی پرسپولیس را در شرایط فعلی به تیم آبی‌پوش نزدیک می‌کند.

نیکبخت اما با شنیدن خبر ملاقاتش با امیر قلعه‌نویی برای حضور در استقلال با ناراحتی به همشهری می‌گوید: «واقعاً از حرف‌های شما تعجب می‌کنم. چه کسی گفته من با قلعه‌نویی ملاقات داشتم. روحم از این ملاقات خبر ندارد.»

ستاره سرخپوشان  برای حرف‌های خودش  دلیل نیز می‌آورد: «من در روزی که گفته می‌شود با امیر قلعه‌نویی حرف زدم، اصلاً در تهران نبودم. چند روزی است که برای استراحت به جزیره کیش رفتم و تا چند روز دیگر هم در این جزیره به‌سرخواهم برد.»

نیکبخت با اشاره به اینکه اختلافی با سرمربی پرسپولیس ندارد،‌ گفت‌وگویش را به پایان می‌رساند: «من مشکلی با قطبی ندارم. در جلسه‌ای که به طور مشترک با سرمربی تیم و با حضور اعضای هیأت‌مدیره داشتیم، هیچ مشکلی با یکدیگر نداشتیم.

در این جلسه که البته با خواست مدیرعامل باشگاه تشکیل شد، من در حضور اعضای هیأت‌مدیره مشکلات فصل قبل با سرمربی تیم که باعث به وجود آمدن سوءتفاهماتی شده بود را تشریح کردم.

فکر می‌کنم در این نشست، همه مشکلات و اختلافات در فضایی دوستانه برطرف شد. مطمئن باشید من در پرسپولیس می‌مانم و با بازگشت قطبی از کشور نیز مشکلی بین من و او به وجود نخواهد آمد.»

لازم به ذکر است قطبی در گفت‌وگو با مصطفوی به وی اعلام کرده باید با نیکبخت صحبت کند تا با این بازیکن با مشکلاتی نظیر مسائل فصل گذشته روبه‌رو نشود.

با وجود تکذیب خبر ملاقات نیکبخت و قلعه‌نویی اما به راحتی نمی‌توان از شایعه بازگشت نیکبخت به استقلال گذشت، البته در عین حال برخی اخبار از تمایل سایپا برای مذاکره با نیکبخت حکایت دارد.