کارشناسان سازمان هواشناسی از تداوم و تشدید پایداری آلودگی هوا تا روز یکشنبه هفته آینده در ۵ کلانشهر کشور خبر می‌دهند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پایداری هوا در برخی کلانشهرها و افزایش غلظت آلاینده‌ها به خصوص غلظت ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون آن هم در شرایط کرونایی ، گروه های حساس را در معرض آسیب قرار می دهد و لازم است این افراد از تردد در فضای باز اجتناب کنند.

کارشناسان سازمان هواشناسی از تداوم و تشدید پایداری هوا تا روز یکشنبه هفته آینده (۱۴ دی‌ماه) در پنج کلانشهر تهران، کرج، اصفهان، اراک و تبریز خبر دادند و به همه گروه‌های سنی از تردد غیرضروری در سطح شهر و هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز هشدار دادند .

آلودگی هوا یکی از چالش‌های اساسی برای کلانشهرها و شهرهای صنعتی اطراف آن محسوب می شود و کارشناسان تاکید دارند برای برون‌رفت از وضع موجود باید تدابیر اصولی اندیشید و برنامه‌های عملیاتی و راهکارهایی بر اساس تحقیقات علمی و دقیق در پیش گرفت.

با توجه به پیش بینی انباشت آلاینده ها تا اواسط هفته آینده به عموم مردم برای کاهش تردد خودروها و عدم تردد و سفرهای غیر ضرور شهری و برون شهری، استفاده از ماسک، عدم ورزش و فعالیت بدنی در فضای باز، رعایت شیوه نامه های بهداشتی مرتبط با بیماری کووید ۱۹ و آلودگی هوا توصیه می‌شود.