با تغییر شرایط شیوع کرونا در مشهد و بسیاری شهرستان‌های خراسان رضوی از وضعیت نارنجی به زرد، سالن‌های تئاتر و سینما از امروز شنبه ۱۳ دی بازگشایی می‌شوند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صداوسیما، محمدرضا محمدی معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از آبان امسال که وضعیت مشهد و بسیاری از شهرستان‌های خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا قرمز اعلام شد، سالن‌های سینما و تئاتر که جزو مشاغل گروه سه به شمار می‌روند، مجبور به تعطیلی شدند.

محمدی افزود: تعطیلی سالن‌های تئاتر و سینما بیش از ۲ماه است که ادامه دارد و خسارت قابل‌توجهی به فعالان این حوزه و هنرمندان آن وارد کرده است. با تغییر وضعیت مشهد از نظر شیوع کرونا و با توجه به ادامه منع رفت و آمد از ساعت۲۱ تا چهار صبح روز بعد، صاحبان سالن‌های تئاتر و سینما باید طوری برنامه‌ریزی کنند که آخرین اکران آنها تا ساعت۲۰ به اتمام برسد.  

بر اساس تقسیم بندی ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی جزو مشاغل گروه سه هستند که فعالیت آنها در دو ماه گذشته محدود یا ممنوع بود.