پذیرش گردشگر در خطه کویری خور و بیابانک استان اصفهان با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت موارد بهداشتی از مبدا تا مقصد و مدت اقامت انجام می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس ایرجی، سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان خور و بیابانک گفت: خوروبیابانک قطب اقامتگاه‌های بومگردی ایران و اصفهان است که با ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز استان قرار دارد. روستاهای مصر، گرمه، آبگرم، جندق، مهرجان، اردیب، ایراج و بیاضه و دریاچه نمک و بنای امامزاده سیدداوود شهر خور از جاذبه‌های مهم گردشگری این شهرستان است.

وی افزود: خور و بیابانک ۶۸ واحد گردشگری با ظرفیت پذیرش اقامت بیش از ۳۶۰۰ نفر دارد که شامل ۶۴ واحد اقامتگاه بومگردی، یک سفره‌خانه سنتی، ۲ هتل، اقامتگاه سنتی و مهمانپذیر است. در برنامه ششم توسعه تعداد واحدهای بومگردی خور و بیابانک به ۸۰ می‌رسد و قرار است ۱۵ واحد گردشگری در یک سال آینده به آنها اضافه شود. با راه‌اندازی ۳۲ واحد اقامتگاه و مجتمع دیگر مجموع واحدهای گردشگری خور و بیابانک به ۱۰۰ افزایش می‌یابد و برای حدود ۴۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود. 

حجت‌الاسلام سعید جاویدی، امام‌جمعه خور و بیابانک نیز گفت: به منظور حرمت عزاداری در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پذیرش یا حضور گردشگر در قالب تور با اتوبوس یا سواری در این شهرستان ممنوع است. به میراث فرهنگی شهرستان خور و بیابانک ابلاغ شد روزهای ۲۷ و ۲۸ دی در تمامی تاسیسات گردشگری و بومگردی‌ شهرستان گردشگر پذیرش نشود. 

وی افزود: همچنین قرار شد با هماهنگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تمامی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و تمامی تاسیسات گردشگری نسبت به لغو تورهای خود در دو روز پایانی ایام فاطمیه اقدام کنند. در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شود.