وزیر دفاع گفت: مبارزه جهانی با تروریسم و خشونت نیازمند کنار گذاشته شدن رفتارهای دوگانه در مبارزه با تروریسم دولتی است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وزارت دفاع، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ارسال پیامی به وزرای دفاع بیش از ۶۰ کشور جهان، ضمن اشاره به ابتکارات و دستاوردهای شهید دکتر محسن فخری‌زاده در حوزه های علمی و پژوهشی به ویژه تولید ابزار و تجهیزات مقابله با کرونا، بر کنار گذاشتن رفتارهای  دو گانه در مبارزه با تروریسم دولتی تاکید و خواستار پیوستن جامعه جهانی به محکومیت این حرکت غیر انسانی غیر قانونی و جنایت آمیز شد.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این پیام با اشاره به سابقه دخالت مستقیم سرویس های اطلاعاتی به ویژه سرویس اطلاعاتی رژیم اشغالگر صهیونیستی  (اسرائیل ) در ترور دانشمندان ایرانی تصریح کرد: شواهد جدی در مورد نقش این رژیم در این ترور نیز وجود دارد. سکوت مقابل این اقدام را عامل تکرار آن و ناامنی در جهان می‌دانیم، بر مجازات آمرین و عاملین این جنایت تاکید داریم و حق خود را برای پاسخگویی به آن محفوظ می‌دانیم.

امیر حاتمی در بخش دیگر این پیام تصریح کرد: بدون تردید مبارزه جهانی با تروریسم و خشونت نیازمند کنار گذاشتن رفتارهای دوگانه در مبارزه با تروریسم دولتی است. از این رو جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان تروریسم و خشونت که در ۴ دهه گذشته ۱۷ هزار نفر از شهروندان و مقامات عالی کشور را در نتیجه اقدامات تروریستی از دست داده، ضمن محکوم کردن این اقدامات خواستار پیوستن جامعه جهانی به محکومیت این حرکت غیر انسانی، غیرقانونی و جنایت‌آمیز است که خلاف اصول بنیادین حقوق بشر، حقوق بین‌الملل و اصول مصرح در منشور ملل متحد است.