همشهری آنلاین: جلبک‌‌هایی که مسابقه قایقرانی المپیک آینده در چین را به خطر انداخته‌اند، به سایر بنادر و سواحل در کنار‌دریای زرد نیز گسترش یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری دولتی شین‌هوا مقامات در ایالت جینگ‌سو طرحی فوری را روز جمعه 11 جولای (21 تیر)  به اجرا درآورده‌اند و کارشناسان را سوار کشتی‌های گشت دریایی و دو هلیکوپتر به محل فرستاده‌اند تا تا گسترش جلبک‌ها که درآب‌های دریای زرد ظاهر شده‌اند، مقابله کنند.

مقامات رسمی در پایان ماه ژوئن گفته بودند که جلبک‌ها مساحتی در حد 13000 کیلومر مربع از دریا را پوشانده‌اند، اما رشد جلبک‌ها علیرغم افزایش تلاش‌ها برای پاکسازی ساحل ادامه یافته است.

در حال حاضر تخمینی از کل ناحیه مبتلا در دست نیست.

مقامات چین همچنین با مشکلات در جبهه دیگری هم روبه‌رو هستند، دسته‌های ملخ‌هایی که به هزاران جریب در مغولستان داخلی هجوم آورده‌اند، پکن را هم مورد تهدید قرار می‌دهند.

جیانگ‌‌سو در مجاورت ایالت شاندونگ قرار دارد که رشد بیش‌از حد جلبک‌ها د راواخر ماه مه از آن شروع شد. کینگ دائو، شهر ساحلی عمده ایالت شاندونگ میزبان مسابقات قایقرانی المپیک در ماه آینده است.

طرفداران محیط زیست می‌گویند رشد جلبک‌ها ناشی از فاضلاب و پس‌ماندهای کشاورزی است.اما مقامات دولتی ارتباط با آلودگی را انکار می‌کنند و می‌گویند رشد بیش از حد جلبک‌ها ناشی از باران سنگین و آب و هوای گرم امسال است