به گزارش همشهریآنلاین به نقل از سازمان تامین اجتماعی، علی جهانی گفت: مسئولان سازمان تامین اجتماعی، بانک رفاه کارگران، شرکت اطلاعرسانی رایتل، شرکت خدمات ماشینی تامین و کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمریبگیر سراسر کشور، آماده سازی هفت وبسرویس مهم و کاربردی را طراحی و اجرا کرده اند، برای ارتقای خدمت رسانی مطلوب به بازنشستگان زمینه ارائه تمامی مراحل تسهیلات قرض الحسنه بصورت کاملا آنلاین فراهم شده است.
وی با اشاره به اقدامات و هماهنگی ها برای ارتقای کمی و کیفی خدمات و افزایش رضایتمندی بازنشستهها و مستمریبگیران گفت: این پیگیری ها، حاصل تلاش شبانه روزی و همکاری مجدانه مسئولان و حوزه های دست اندرکار این امر است.
وی گفت: تمام مراحل پس از ثبت نام فرد متقاضی در سامانه، بررسی و تایید نهایی استحقاق و یا عدم استحقاق دریافت تسهیلات مذکور، استعلام های مربوط، ارسال پیام اعلام وضعیت به گیرندگان وام و ... در زمان کوتاه و بدون مراجعه حضوری میسر شده است.
مدیرکل فرهنگی، اجتماعی و امور استان های تامین اجتماعی با اشاره به رفع مشکلات سیستمی گذشته و تسهیل در فرایند ارایه خدمات بصورت هماهنگ، برخط و آنلاین میان بخش های مختلف اعم از بانک رفاه، رایتل، بانک مرکزی و ... بدون نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان، گفت: این حجم و گستردگی عملیات سیستمی و الکترونیکی برای اولین بار بدون نیاز به مراجعه حضوری گامی کم نظیر و ارزشمند محسوب می شود.
وی با تاکید بر آماده بودن سامانه و اندک فرصت باقی مانده تا ابتدای اسفند ماه سال جاری برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک رفاه گفت: از تمامی مسئولان کانون های بازنشستگی تقاضا می شود با توجه به آماده بودن سامانه و اندک فرصت باقی مانده برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، اقدام کنند.
جهانی در خصوص نام نویسی و پیش ثبت نام متقاضیان از قبل ثبت نام شده اظهار داشت: این عزیزان می توانند از امروز با مراجعه به سامانه مذکور در راستای ثبت نام نهایی اقدامات لازم را انجام دهند.