بازار سهام امروز سه شنبه ۳۰ دی را با افت آغاز کرد و شاخص کل در ابتدای معاملات تا حدود ۱۹ هزار واحد منفی شد اما در میانه راه ارتفاع کم کرد و با ۴ هزار و ۶۱۱ واحد کاهش در محدوده یک میلیون و ۱۴۵ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۱:۱۲ شاخص کل با ۴ هزار و ۶۱۱ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۱۴۵ هزار واحد را روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۶۳۵۶ واحد کاهش به رقم ۴۳۰ هزار و ۵۲۶ واحد رسید. معامله‌گران امروز تا این ساعت ۸۱۳ هزار و ۵۷ معامله به ارزش ۷۰ میلیارد و ۲۶۶ میلیون ریال انجام داده‌اند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. همچنین فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد خوزستان و پتروشیمی پردیس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی این بازار داشتند.

فرابورس نیز با ۱۰ واحد کاهش رقم ۱۷ هزار و ۴۲۶ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار تا این ساعت ۳۴۷ هزار و ۹۸۰ معامله انجام داده‌اند که ۳۳ میلیارد و ۴۱۶ میلیون ریال ارزش داشت.

سنگ آهن گهر زمین، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند. همچنین هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی مارون و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی این بازار داشتند.