بازار سهام امروز سه‌شنبه ۳۰ دی را نزولی آغاز کرد و شاخص کل در ابتدای معاملات تا نزدیک ۲۴ هزار واحد افت کرد اما در میانه راه تغییر مسیر داد و در پایان معاملات با ۳۸۵ واحد مثبت بر عقربه یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد متوقف شد.

به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۲:۳۰ شاخص کل با ۳۸۵ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد را روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۶۴۶۲ واحد کاهش به رقم ۴۳۰ هزار و ۴۲۰ واحد رسید. معامله‌گران امروز یک میلیون و ۱۴۴ هزار معامله به ارزش ۹۸ میلیارد و ۳۷۲ میلیون ریال انجام داده‌اند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشت. همچنین فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی،  معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد خوزستان و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی این بازار داشتند.

فرابورس نیز با ۹۴ واحد کاهش رقم ۱۷ هزار و ۵۳۰ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار امروز ۴۸۵ هزار و ۵۴۴ معامله انجام داده‌اند که ۵۲ میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریال ارزش داشت.

سنگ آهن گهر زمین، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد هرمزگان جنوب و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند. همچنین پتروشیمی مارون نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی این بازار داشت.