همشهری‌آنلاین: نخست وزیر اسلوونی که کشورش ریاست شورای اروپا را در اختیار دارد، درپی رای منفی مردم ایرلند به پیمان لیسبون، پیشنهاد کرده است که

 تیم فوتبال قاره اروپا تشکیل شود تا بتوان پیمان لیسبون را به تصویب ملت‌ها رساند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن به نقل از روزنامه ایندیپندنت، تشکیل تیم فوتبالی متشکل از ستارگان 27 کشور اتحادیه اروپا، یکی از آرزوهای رئیس شورای اروپاست تا بتواند ضمن تحکیم هویت اتحادیه اروپا، با تیم‌های قاره‌ای، از جمله اتحادیه آفریقا و تیم آمریکای جنوبی، مسابقه دهد.

نخست وزیر اسلووانی پیشنهاد خود را با مجلس اروپا نیز در میان گذاشته و معتقد است ضمن احترام به هویت ملی کشورهای عضو، در ترویج هویت اروپایی اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا مفید است.

به نوشته ایندیپندنت، در گذشته، تیمی از قاره اروپا در مسابقه‌های نمایشی حضور داشته اما این تیم رسمی نبوده است.

رئیس شورای اروپا معتقد است تجارب پیشین نشان می‌دهد مسابقات تیم‌ قاره‌ای اروپا، تماشاگران بیشتری را در مقایسه با تیم‌های ملی فوتبال کشورهای عضو اتحادیه اروپا، جذب می‌کند.

به گفته رئیس شورای اروپا، اگر تیم قاره‌ای فوتبال اروپا، سالانه حتی 2 تا 3 بازی ارائه دهد، در تقویت هویت مردم کشورهای اتحادیه اروپا، موثر است.

ایندیپندنت نوشت: حتی در صورت تصویب راه‌اندازی تیم اتحادیه اروپا، مشکلات فراوانی بر سر راه تشکیل آن وجود خواهد داشت زیرا معلوم نیست این تیم با چه معیاری و توسط چه کسانی انتخاب خواهد و سهم هر یک از 27 کشور در آن، چگونه تعیین خواهد شد.