مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان ‌شرقی گفت: در پی بارش شدید برف در روزهای گذشته، نیروهای راهداری به بیش از ۴۰۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اروجعلی علیزاده با بیان اینکه این خودروها به علت کولاک شدید در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها گرفتار و برخی از آنها از مسیر خارج شده بودند افزود: نیروهای راهداری در این مدت به ۳۵ مسافر درراه‌مانده نیز در راهدارخانه‌ها اسکان دادند.

وی با اشاره به اینکه بارش برف و کولاک از چهارشنبه هفته گذشته در استان شروع شده بود اظهار کرد: در جریان این بارش‌ها بیش از ۱۴ هزار کیلومتر باند از سوی نیروهای راهداری برف‌روبی و برای جلوگیری از لغزندگی جاده‌های استان بیش از ۳۵۰۰ تن مخلوط نمک و ماسه استفاده شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان ‌شرقی گفت: هم‌اکنون تردد خودروها در تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز- زنجان به صورت ایمن در جریان است، ولی به علت وجود کولاک در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها رانندگان برای تردد در این مناطق با احتیاط رانندگی کنند.

علیزاده ادامه داد: گروه‌های راهداری عمده راه‌های روستایی بسته استان را بازگشایی کرده‌اند. هم‌اکنون راه ارتباطی حدود ۵ روستای شهرستان‌های اهر و بستان‌آباد بسته است و تلاش می‌شود راه این روستاها نیز امروز بازگشایی شود.

وی با اشاره به اینکه این روستاها در مناطق کوهستانی واقع شده‌اند و فاقد راه دسترسی مناسب هستند یادآوری کرد: در عملیات راهداری زمستانی ۳۷۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف‌خور، نمک‌پاش و تراکتور فعال هستند.

علیزاده از مردم و مسافران خواست پیش از انجام سفر از وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو است، اطلاع کسب کنند.