وزیر آموزش و پرورش گفت: پرونده استخدام معلمان غیررسمی سال آینده بسته می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش اعتبارات مدارس شاهد گفت: این موضوع در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مصوب شده است و باید در صحن علنی تصویب شود، الان نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.

وی درباره آموزش حضوری توضیح داد: هنوز زود است درباره این تصمیم داوری کنیم، در پایان هفته گزارشی از استان‌ها خواهیم گرفت تا ببینیم وضعیت چگونه است و حتما اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، خبرهای پراکنده از همه کشور داریم که به خصوص در مناطق روستایی، عشایری و شهرها فعالیت‌ها وجود دارد. برخی خانواده‌ها تمایل داشتند فرزندشان حضوری آموزش ببیند اما آمارگیری کلی را در پایان هفته انجام می‌دهیم.

حاجی‌میرزایی درباره ابتلای معلمان و دانش‌آموزان به کرونا با بازگشایی مدارس گفت: گزارشی از ابتلا به کرونا ارائه نشده و هنوز زود است در این‌ باره صحبت کنیم. دستورالعملی را وزارت بهداشت ابلاغ کرده و ما متعهد هستیم آن را اجرا کنیم و به مدیران مدارس تأکید کردیم مراقبت لازم را انجام دهند، در یکی از گفت‌وگوها از خانواده‌ها خواستم خودشان هم به مدرسه بیایند و مطمئن شوند برنامه مراقبتی ما چگونه است.

وی درباره استخدام معلمان حق‌التدریس توضیح داد: حکم قانون این است، افرادی که مشمول می‌شوند و الان تکلیف همه آنها مشخص است، تا پایان برنامه ششم توسعه به ازای ردیف و بودجه‌ای که اختصاص پیدا می‌کند، استخدام شوند.

درخواست ردیف استخدامی برای معلمان حق‌التدریس

وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس ردیف و بودجه امسال ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر استخدام می‌شوند که از بالاترین امتیاز شروع به جذب کردند و برای بقیه هم در مرحله بعدی اقدام می‌شود. 

از ساختمان اداری و استخدامی درخواست کردیم مجدد به ما ردیف استخدامی دهند و پیگیری خواهیم کرد که طبق قانون این افراد تا پایان سال آینده باید به استخدام دربیایند و پرونده این موضوع بسته می‌شود. 

حاجی‌میرزایی درباره جمع‌آوری کلاس‌های کانکسی با توجه به آتش‌سوزی مدرسه‌ای کانکسی در سردشت دزفول گفت: این یک حادثه است و در هر زمان ممکن است در نقطه‌ای از کشور حادثه اتفاق بیفتد، اولویت اول این است همه دانش‌آموزان از امکان آموزش برخوردار باشند حتی اگر در چادر، کانکس یا واحد استیجاری باشد. 

در درجه اول باید اطمینان پیدا کنیم هیچ دانش‌آموزی از آموختن محروم نیست در گام دوم باید برای اصلاح فضای آموزشی اقدام کنیم ما متناسب با اعتباراتی که داریم و در مقایسه با سال قبل چهار برابر شده یعنی اعتبارات خوبی دولت به توسعه فضاهای آموزشی اختصاص داده است تلاش می‌کنیم فضاهای آموزشی را بهبود ببخشیم.

وی افزود: سال گذشته و امسال تمام مدارس خشتی و گلی را جمع‌آوری کردیم و با مدارس مناسب‌تر جایگزین شد بخشی از مدارس کانکسی و سنگی کاهش پیدا کرده است. 

حدود ۲۲ درصد واحدهای آموزشی نیازمند توجه ویژه است یا باید روی مقاوم‌سازی کار شود یا برای بازسازی مجدد آن اقدام شود، همه ساله متناسب با اعتبارات این کار انجام می‌شود براساس آمار جدید سازمان نوسای مدارس، درصد مدارس ناامن از ۳۰ درصد به ۲۲ درصد رسیده است.