مرتضی رضایی: در آخرین ساعات روز دوشنبه بود که خبر رسید علی دایی یک بار دیگر از مایلی کهن شکایت می‌کند!

 این دو چهره سرشناس ورزش که مدت‌ها با هم درگیر بودند هنوز چند ماه از آخرین دادگاهشان نمی‌گذرد. همه چیز از یک مصاحبه تلویزیونی شروع شد. 

تقریبا یک سال ونیم پیش و در برنامه‌نود بود که محمد مایلی کهن که میکروفن آزاد گیر آورده بود با صحبت‌هایش علیه علی دایی آتش زیر خاکستر را شعله ور کرد تا اختلاف کهنه این دو چهره ورزشی که سر نخ آن نامعلوم است وارد فازجدیدی شود. آن موقع دایی از مایلی کهن شکایت کرد و پرونده این شکایت زیر دست مراجع قضائی قرار گرفت. پس از چند ماه رفت وآمد و پیگیری‌های مداوم وکیلان دو طرف، قاضی پرونده با رای به اینکه اظهارات مایلی کهن از سر دلسوزی بوده و ایشان در مقام یک کارشناس از علی دایی انتقاد کرده است پرونده را مختومه اعلام کرد! به نظر همه چیز به روال طبیعی برگشته بود و هیچ مشکلی وجود نداشت تا اینکه در کلاس مربیگری که دو هفته قبل در تهران برگزار شد اتفاق جدیدی افتاد.

اتفاقی که پیامد‌های آن شکایت مجدد از محمد مایلی را به همراه داشت. جریان از این قرار بود که در این کلاس‌ها تمام مربیان باید با لباس فرم شرکت می‌کردند، لباسی که اسپانسر آن شرکت تولیدی علی دایی بود! اما حرکت عجیب در این جلسات زمانی اتفاق افتاد که مایلی کهن آرم لباسش را که نام شرکت دایی بر روی آن‌حک شده بود را پاره کرد! حرکتی عجیب که تا دو روز سوژه خبری بسیاری از مطبوعاتی‌ها را فراهم کرد. مایلی کهن در اظهار نظرش در مورد این اتفاق گفت:«دلیل ندارد که پیراهنی را بپوشم که نام علی دایی بر روی آن حک شده است. به نظرم این لباس کیفیت درست وحسابی ندارد.»

اما توجیه محمد مایلی کهن چندان قابل هضم نبود. اگر لباس مورد نظر کیفیت لازم را ندارد پس چرا در طول جلسات مدام آن را به تن کرده بود. کاملا مشخص بود که منظور مایل کهن از کیفیت فقط قسمتی بود که آرم تولیدی دایی روی آن حک شده بود! اگر نه. . . . مایلی‌کهن با این حرکت ثابت کرد که هنوز اختلافاتش با دایی تمام نشده است.

او که هر از گاهی و با انجام حرکاتی عجیب و غریب اختلافش با سرمربی تیم ملی را علنی می‌کند این بار هم این کار را کرد تا به همه ثابت کند که مرغش یک پا دارد. اما واکنش سرمربی تیم ملی. علی دایی از وقتی که سرمربی تیم ملی؛ شده وقت سر خاراندن ندارد! به گفته سرمربی تیم ملی او آن‌قدر مشغله فکری دارد که دیگر به این موضوع‌ها فکر نمی‌کند و  ولی وقتی وکیل قانونی دایی بحث شکایت مجدد از مایلی کهن را مطرح کرد مشخص شد که او با وجود این همه گرفتاری نیم نگاهی هم به اطرافش دارد. شاید هر کس دیگری هم به جای دایی بود از مایلی کهن شکایت می‌کرد. پاره کردن اسم از روی لباسی که صاحب آن کسی به جز دایی نیست به نظر برای سرمربی گران تمام شده است! اما وکیل دایی مسئله را طور دیگری مطرح می‌کند. آنها دوست ندارند تا بروز دهند که دایی از این اتفاق ناراحت شده است و به همان اختلافات قدیمی دامن می‌زنند.

وکیل دایی از احتمال شکایت مجدد از مایلی کهن خبر می‌دهد و می‌گوید:« به‌دلیل اظهارات اخیر محمد مایلى کهن، احتمال دارد مجددا از او شکایت کنیم  پس از صدور راى برائت مایلى کهن در مورد شکایت اول، به راى صادره اعتراض کردیم و اکنون منتظر صدور راى تجدید نظر هستیم.» وکیل دایی این حرف را می‌زند تا افکار عمومی را متوجه اختلافات قبلی کند اما نگاهی موشکافانه موضوع اصلی شکایت را به همین یکی دو هفته پیش بر می‌گرداند با‌ این حال وکیل دایی می‌گوید:«طبق روال ادارى براى صدور راى تجدیدنظر، ۲ تا ۵ ماه زمان لازم است.  محمد مایلى کهن، همچنان علیه دایى مصاحبه می‌کند و به ایشان نسبت‌هایى مثل قلدر را می‌دهد یا می‌گوید اجناس تولیدى ایشان بنجل است.  احتمال دارد شکایت جدیدى را علیه مایل کهن مطرح کنیم. »

اختلافات مایلی کهن و دایی تمامی ندارد. به نظر هیچ کدام از این دو هم حاضر به کوتاه آمدن نیستند. با این حال باید منتظر نشست و دید که در چند ماه آینده چه اتفاقاتی می‌افتد. بالاخره دایی تسلیم می‌شود یا مایلی کهن. شاید هم. . .  .