همشهری آنلاین - سپیده بهکام: معاملات انجام شده روی سهام فولاد خوزستان، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و سرمایه‌گذاری غدیر موجب شد شاخص بورس روز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه از مسیر نزول به روال صعودی باز گردد.

شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) که تا ساعت ۱۱:۵۵ بیش از ۳۰ واحد افت را تجربه کرده بود در پایان معاملات این روز با ۴۲.۴ واحد افزایش روی ۴۸ هزار و ۷۰۰ واحد ثابت شد.

همچنین شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) نیز در پایان معاملات ۴.۵ واحد افزایش یافت و به ۱۲ هزار و ۹۱۸ واحد رسید.

طی دادوستدهای امروز بورس تهران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به صدر جدول تقاضا آمد و یک هزار و ۳۱۳ نفر در صف خرید ۱۲.۷۷ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۶۷.۶۷ میلیارد ریال ایستادند.

همچنین ۳۰۵ نفر امروز برای خرید بیش از ۹ میلیون سهم پالایش و نفت اصفهان به ارزش ۶۱ میلیارد ریال به کارگزاری‌ها مراجعه کردند و ۴۸۰ نفر نیز اقدام به خرید ۱۷.۸۶ میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش ۵۱.۶۵ میلیارد ریال کردند.

فولاد خوزستان نیز پس از شرکت‌های یاد شده بیشترین حجم دستور خرید را از آن خود کرد به طوری که ۳۵۶ دستور خرید برای ۳.۱۱ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۴۰ میلیارد ریال امروز در تالارهای بورس تهران صادر شد.

از سوی دیگر در کفه عرضه امروز صف عرضه سهام فولاد مبارکه نصف شد و در حدود ۲۶.۸۸ میلیون سهم به ارزش ۱۵۸.۶ میلیارد ریال شد.

در جریان معاملات بورس اوراق بهادار تهران در روز سه‌شنبه ۲۵ تیر در مجموع ۱۰۴.۴ میلیون سهم به ارزش ۴۳۷ میلیارد ریال بین فعالان این بازار دست به دست شد.