تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۹

گروه ورزشی: سرانجام پس از کشمکش‌های فراوان، رونالدینیو ستاره برزیلی بارسلونا، برای انجام تست‌های پزشکی و امضای قراردادی ۳ ساله، به همراه آدریانو گالیانی، نایب‌رئیس میلان راهی این باشگاه شد.

اگرچه رونالدینیو از مدت‌ها پیش با میلان بر سر مسائل شخصی به توافق رسیده بود اما تا آخرین لحظات اخباری از توافق بارسلونا با منچسترسیتی به گوش می‌رسید.

با این وجود سیتی به رغم ارائه پیشنهادی که ۱۲ میلیون یورو بیشتر از رقم پرداختی میلان بود، بازنده این جدال نام گرفت تا رونالدینیو طبق خواسته قبلی خود راهی میلان شود. 

میلان برای خرید این بازیکن ۲۱ میلیون یورو پرداخت کرده که این رقم چیزی در حدود یک سوم پیشنهاد این باشگاه در تابستان گذشته است که مورد مخالفت بارسلونا قرار گرفته بود.

این در حالی است که به ندرت دیده می‌شود باشگاهی در فروش بزرگترین سرمایه خود تا این حد متضرر شود.

به گزارش گاردین، چشم‌پوشی رونالدینیو از حق 15 درصدی خود در این قرارداد عامل اصلی توافق نهایی ۲ باشگاه بوده است.

افت شدید رونالدینیو به ویژه در فصلی که گذشت، سبب شد تا تنها طالب این بازیکن ۲۸ ساله که تاکنون ۲ بار جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را به خود اختصاص داده، منچسترسیتی باشد که از سال ۱۹۷۶ تاکنون به هیچ افتخاری دست پیدا نکرده است.

اما  رونالدینیو که جایی در برنامه‌های پپ گواردیولا، سرمربی جدید تیم نداشت خود را مستحق سرنوشت بهتری می‌دید و ترجیح داد جدایی از نوکمپ را تا پیدا شدن یک ناجی به تعویق بیندازد.

میلان اگرچه به خاطر نمایش ضعیفی که در اوایل فصل گذشته ارائه کرد، لیگ قهرمانان را از دست داد، با این وجود افتخارات گذشته این باشگاه بزرگ و حضور کاکا و پاتو، هموطنان رونالدینیو، توجیه خوبی برای تصمیم این بازیکن به انتخاب روسونری است.

روزنامه اسپانیایی مارکا، که رونالدینیو را نماد بارسلونا توصیف کرده و او را یکی از پدیده‌های تاریخ این باشگاه می‌داند با چاپ مطلبی از این بازیکن تشکر و خداحافظی کرده است.

اعتقاد آنچلوتی به رونی

رونالدینیو که با پیوستن به بارسا از پاری‌سن‌ژرمن در سال ۲۰۰۳ چهره‌ای تازه به این تیم بخشید در دومین فصل حضورش با کمک بازیکنانی چون دکو، ساموئل اتوئو و لودویک ژولی، بارسا را به اولین قهرمانی لیگ از سال ۱۹۹۹ رساند.

نمایش خوب این بازیکن با اضافه شدن لیونل مسی، سبب شد تا بارسا یک سال دیگر هم در صدر جدول لالیگا باقی بماند و با پیروزی ۲ بر یک مقابل آرسنال به دومین قهرمانی لیگ قهرمانان در تاریخ باشگاه دست یابد اما اختلاف با باشگاه و نیز ساموئل اتوئو در کنار مصدومیت‌های متعدد، دوران تاریکی را برای رونالدینیو رقم زد تا جایی که جدایی او از بارسا بی‌شک بهترین راه‌حل به شمار می‌رفت.

رونالدینیوپس از پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن هم به رغم شروعی خوب کمی بعد وارد حاشیه و نیمکت‌ نشین شد. با این وجود نباید فراموش کرد که بارسلونا نقش پررنگی در تکرار این سرنوشت برای ستاره خود داشت.

علنی کردن اخباری از زندگی شخصی و بی‌انضباطی‌های رونالدینیو در خارج از باشگاه در کنار انتقادات شدید یوهان کرایف اسطوره بارسا از این بازیکن در ستون شخصی خود در روزنامه‌های اسپانیایی دوران پرتنشی را برای او رقم زد.

به خصوص که بعد از مصدومیت‌های متعدد، باشگاه رونالدینیو را غیرقابل بازگشت خواند تا بی‌انگیزگی در این بازیکن تشدید شود تا جایی که این بازیکن در 2 فصل گذشته تنها در کمتر از نیمی از جلسات تمرینی شرکت کرد.

واقعیتی که اولین بار توسط ساموئل اتوئو آشکار شد و به اختلافات اساسی بین ۲ بازیکن انجامید که نتیجه آن خارج شدن هر ۲ بازیکن از برنامه‌های گواردیولا بود.

اظهارات گواردیولا مبنی بر اینکه با هر قیمتی حاضر به فروش این بازیکنان است سبب شد تا رونالدینیو با قیمتی بسیار پایین‌تر از حد انتظار، چالش جدید خود را با امید فراموشی ۲ فصل اخیر آغاز کند.

اعتقاد خاص کارلو آنچلوتی سرمربی میلان به رونالدینیو می‌تواند نقش مهمی در احیای این ستاره برزیلی در سن‌سیرو داشته باشد.

آنچلوتی پیش از این گفته بود که رونالدینیو می‌تواند به بازگشت میلان به مسیر اصلی کمک زیادی کند: «مهم‌ترین مسئله در اختیار داشتن قهرمانان است و رونالدینیو بدون شک یکی از آنهاست.»